رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

به یاد ملک‌التجار شیخ احمد گله‌داری و ملک‌التجار حاج مختار مشیردوانی

اتاق بندرعباس 2 مدرسه در مناطق زلزله‌زده هرمزگان احداث می‌کند

اتاق بندرعباس در قالب پروژه ده‌گانه آموزشی این اتاق، به‌یاد ملک‌التجار شیخ احمد گله‌داری و ملک‌التجار حاج مختار مشیردوانی دو مدرسه در فین هرمزگان احداث می‌کند.

10 آذر 1400
کد خبر : 40615
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بندرعباس از احداث یک مدرسه به نام ملک‌التجار شیخ احمد گله‌داری در شهر فین و یک مدرسه به نام ملک‌التجار حاج مختار مشیردوانی در روستای دشت از توابع فین هرمزگان خبر داد.

محمدرضا صفا در این رابطه اظهار کرد: به دنبال برنامه احداث 10 مدرسه توسط اتاق بندرعباس بر اساس توافق فی‌مابین اتاق و اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان، 2 مدرسه به نام زنده‌یاد ملک‌التجار شیخ احمد گله‌داری و زنده‌یاد ملک‌التجار حاج مختار مشیردوانی در منطقه زلزله‌زده فین توسط اتاق بندرعباس احداث می‌شود.

وی افزود: این 2 مدرسه با هدف کمک به منطقه زلزله‌زده فین و گسترش فضای آموزشی در حالی احداث می‌شود که نام خوش آوازه ملک‌التجار شیخ احمد گله‌داری و ملک‌التجار زنده‌یاد حاج مختار مشیردوانی به‌عنوان تاجران به نام استان هرمزگان و با هدف زنده نگاه‌داشتن بزرگ‌مردان عرصه تجارت بر سر درب این مدارس خواهد درخشید.

صفا تصریح کرد: اتاق بندرعباس در باب خدمات عام‌المنفعه سهم و دین خود را ادا کرده است و اینک با احداث 10 باب فضای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار استان هرمزگان سعی دارد نام خوش آوازه و نیک بزرگ‌مردان عرصه تجارت را در ذهن روح نسل جدید زنده نگاه دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس افزود: مدرسه نخست 6 کلاسه با زیربنای 304 مترمربع در شهر فین به نام شیخ احمد گله‌داری و مدرسه دوم با 3 کلاس با زیربنای 168 مترمربع در روستای دشت از توابع شهرستان فین احداث می‌شود که نیمی از هزینه احداث این مدارس توسط اتاق بندرعباس به‌حساب اداره کل نوسازی استان واریز و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

در همین رابطه