رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

محمدرضا صفا در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

تاکید اصلی اتاق بندرعباس بر مسئله شفافیت است

صفا، رئیس اتاق بندرعباس می‌گوید: رد دو سال گذشته تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در اتاق بندرعباس از 548 کارت به هزار 568 عدد رسیده است.

05 دی 1400
کد خبر : 40875
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تنها الگوی ما در کار اقتصادی تاکید و تکیه بر شفافیت است؛ محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: در مدت حضور در اتاق بندرعباس سعی کردیم با پیگیری‌های هیات رئیسه اتاق ایران و اتاق بندرعباس شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی استان را به دریافت کارت بازرگانی تشویق کنیم. حدود ۲ سال گذشته که ما اتاق را تحویل گرفتیم ۵۴۸ کارت بازرگانی در استان صادرشده بود اما امروز این تعداد به هزار و ۵۶۸ عدد رسیده است.

صفا با اشاره به اینکه کارت‌های بازرگانی برای تسهیل در روند صادرات و واردات انجام می‌شود اما کارت‌های عضویت تنها نشان‌دهنده عضویت اتاق و دارای عضویت برخی نهادهای جهانی است، عنوان می‌کند: از سال 1398 تأیید کارت بازرگانی از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و تنها تأیید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق هرمزگان تاکید می‌کند: اتاق هرمزگان در کنار اتاق ایران حامی بخش خصوصی است. برای همین درباره همه اتهام‌هایی که زده می‌شود، باید بخش حقوقی اتاق ایران اعاده حیثیت کند. امیدوارم اظهارنظرها براساس جهت‌گیری‌ها منافعت‌طلبانه نباشد.

او تاکید می‌کند: برخی مغرضانه مواردی را به اتاق هرمزگان نسبت می‌دهند که اصلاً صحت ندارد و تمامی موارد کارت بازرگانی به‌صورت سیستمی از طریق سازمان توسعه تجارت صورت می‌گیرد. از طرفی صدور کارت بازرگانی سلیقه‌ای نیست بلکه همه‌چیز سیستمی و طبق روال قانونی صورت می‌گیرد. صدور کارت بازرگانی ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

صفا ادامه می‌دهد: از طرفی دستگاه‌های نظارتی خود بر روند صدور کارت‌های بازرگانی آگاه و دنبال می‌کنند و مانع از بروز کوچک‌ترین تخلفی در این زمینه می‌شوند.

رئیس اتاق بندرعباس ادامه داد: اتاق بندرعباس در دوران کرونا، دستگاه معین استان شناخته شد و در این راستا بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک برای دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت.

صفا ادامه می‌دهد: ما در کنار فعالیت‌های داخلی در حوزه بین‌الملل هم فعالیت‌هایی انجام دادیم؛ این فعالیت‌ها با کشورهای روسیه، اوکراین، پرتغال، سنگال، عراق و افغانستان انجام‌شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر شفافیت می‌گوید: من هیچ‌گاه نه برای خودم و نه برای حل مشکلات خودم از اتاق بازرگانی بهره نبرده و نمی‌برم و از اتاق بازرگانی نه بنده و نه اعضای هیات رئیسه ریالی به‌عنوان حقوق دریافت نمی‌کنند.

در همین رابطه