شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران خبر داد

آغاز مذاکرات محلی برای معدنکاری فراسرزمینی در افغانستان

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران از آغاز مذاکرات اتاق سیستان و بلوچستان با مقامات افغانستانی برای سرمایه‌گذاری در معادن این کشور خبر داد.

04 بهمن 1400
کد خبر : 41329
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران از آغاز مذاکرات اتاق سیستان و بلوچستان با مقامات افغانستانی برای سرمایه‌گذاری در معادن این کشور خبر داد.

غلام‌سرور نوتی‌زهی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: در راستای گسترش معدنکاری فراسرزمینی جلساتی با حضور استاندار سیاستان و بلوچستان و والی ولایت نیمروز برگزار کردیم. هفته گذشته نیز آن‌ها مهمان اتاق سیستان و بلوچستان بودند و جلسه‌ای با حضور رئیس اتاق افغانستان، رئیس اتاق نیمروز، رئیس خانه معدن سیستان و بلوچستان در حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

او ادامه داد: قرار بر این شد که گروهی از سیستان و بلوچستان به افغانستان بروند و بازدیدی از معادن این کشور داشته باشند.

نوتی‌زهی با اشاره به اینکه رئیس اتاق بازرگانی نیمروز و فعالان بخش معدن افغانستان به شدت از حضور ایران در معادن این کشور استقبال کردند بیان کرد: معدنکاران افغانستانی ابراز علاقه می‌کردند که در فرآوری مواد معدنی این کشور در دو منطقه آزاد سیستان و چابهار مشارکت کنند. امیدواریم در سفرهای آتی بتوانیم از معادن این کشور بازدید داشته و اگر شرایط مساعد بود قراردادهایی را به امضا برسانیم.

او با تأکید بر اینکه مقامات افغانستانی بیشتر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری ایران در معادن سنگ‌های قیمتی این کشور هستند گفت: ما در ایران هم تخصص و هم قدرت سرمایه‌گذاری کافی برای این کار داریم. امکانات بخش معدنی کشور ما شرایطی دارد که می‌تواند برای افغانستان قابل استفاده باشد.

نوتی‌زهی درباره مسئله امنیت در کشور افغانستان برای سرمایه‌گذاران ایرانی گفت: در رابطه با امنیت مخصوصاً در ولایت نیمروز که مناسبات قومی و فامیلی گسترده‌ای با ایرانی‌ها دارند نگران مسائل و مشکلات امنیتی نیستیم. اما رایزنی‌هایی انجام دادیم که همه ایرانی‌ها بتوانند به راحتی و در امنیت رفت‌وآمد کنند. قرار شد در سفر بعدی بتوانیم با همراهی وزارت خارجه با مسئولین طالبان هم در این زمینه گفت‌وگوهایی داشته باشیم.

در همین رابطه