رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

علی‌اکبر عبدالملکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصت‌های مغفول این صنعت را معرفی می‌کند

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران تأکید کرد باید از فرصت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برای معرفی پتانسیل‌های مغفول صنعت گردشگری استفاده کرد.

12 بهمن 1400
کد خبر : 41435
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با تأکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در توسعه اقتصاد جهانی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده برپایی نمایشگاه‌ها هر ساله حداقل ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد به‌طور مستقیم عاید اقتصاد جهانی می‌کنند. 

علی‌اکبر عبدالملکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: نباید رویدادهای ملی و بین‌المللی از جمله نمایشگاه گردشگری را دست‌کم گرفت. این نمایشگاه زمینه شناساندن پتانسیل‌های بخش‌ها و دست‌اندرکاران مختلف صنعت گردشگری به یکدیگر را فراهم می‌کند. بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول و ناشناخته باقی مانده‌اند و فرصت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای شناساندن این فرصت‌های مغفول است. این امر به توسعه و رشد پایدار صنعت گردشگری منجر خواهد شد.

او ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها به ویژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی به پویایی اقتصاد بومی و البته به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی منجر خواهدشد.

عبدالملکی با بیان اینکه فرصت برگزاری این نمایشگاه با توسعه گردشگری و توریسم بازرگانی رابطه نزدیکی دارند گفت: در این دوره با وجود مشکلات کرونا کشورهایی نظیر ترکیه، عراق و چند کشور آفریقایی در نمایشگاه حاضر شده و حدود 451 شرکت در این رویداد حضور دارند.

او با اشاره به غرفه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در این نمایشگاه بیان کرد: کمیسیون گردشگری برای سومین سال در این نمایشگاه شرکت کرده و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به فعالان اقتصادی صنعت گردشگری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات آن‌ها نیز باشیم.

عبدالملکی با اشاره به تشکیل 15 کمیته تخصصی در کمیسیون گردشگری اتاق ایران تأکید کرد: از جمله این کمیته‌ها می‌توان به کمیته‌های گردشگری سلامت، اقتصاد هنر، ورزش، گردشگری خوراک و ... اشاره کرد. بر اساس همین دسته‌بندی شرکت‌هایی که در این حوزه‌ها مشکلاتی دارند مشکلات خود را به کمیسیون منتقل کرده و ما بعد از بررسی در کمیسیون آن را از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از روز شنبه نهم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ۱۰ سالن افتتاح شده و تا روز سه‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ۹ صبح تا ۱۷ عصر است.

در همین رابطه