رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق اهواز افتتاح شد

در مراسم افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی خوزستان در محل اتاق اهواز، بر تحقق توسعه اقتصادی از مسیر همگرایی در ظرفیت‌های بسیج و بخش خصوصی تاکید شد.

19 بهمن 1400
کد خبر : 41530
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با تاکید بر اینکه فعالیت های بخش خصوصی در کشور و به‌خصوص استان خوزستان با چالش‌های جدی روبرو است گفت: همگرایی در ظرفیت‌های بسیج و بخش خصوصی علاوه بر کاهش مشکلات، باعث توسعه اقتصادی خواهد شد.

 شهلا عموری در آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی خوزستان در محل اتاق اهواز اظهار کرد: به واسطه اعتماد مردمی به بسیج، این سازمان از توانمندی و ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند در خدمت به توسعه اقتصادی کشور از آنها استفاده کرد.

وی ادامه‌داد: به دلیل مشکلات متعددی که در حوزه‌های سرمایه گذاری و صدور مجوزها وجود دارد، بهبود شرایط اقتصادی با شرایط دشواری همراه است که نیاز به آسیب شناسی و اصلاح امور دارد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به بخشی از اظهارات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت تهیه سند راهبردی صنعتی از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی کشور بیان داشت: قطعا این سند از انجام تصمیم گیری‌های خلق‌الساعه پیشگیری می‌کند و باعث ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور خواهد شد.

زمینه روان سازی تجارت در جهان اسلام باید فراهم شود

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه زمینه روان سازی تجارت در جهان اسلام باید فراهم شود گفت: در این راستا بسیج و اتاق‌های بازرگانی می‌توانند همکاری بین بخشی و تعاملی بسیار خوبی داشته باشند.

جواد اسلامی افزود: شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور به هیچ عنوان قصد ندارد کار سرمایه گذاری کند؛ بلکه تلاش دارد تا به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند.

وی ادامه داد: بسیج تجار و فعالان اقتصادی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد تا در نهایت فضای کسب و کار بهبود یابد.

دبیر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور تصریح کرد: همواره بسیج در کنار مردم بوده و در شرایط اقتصادی فعلی نیز، تلاش می شود که مشکلات بخش خصوصی را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند.

اسلامی با تاکید بر اینکه امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی است گفت: برای پیروزی در این جنگ باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد که یکی از مهمترین این ظرفیت ها، بسیج است.

 همکاری بسیج و بخش خصوصی به کاهش مشکلات اقتصادی منجر می‌شود

مسئول بسیج اتاق ایران نیز در ادامه این مراسم هدف از راه اندازی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در محل اتاق های بازرگانی را شناسایی و انجان پیگیری مشکلات بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بسیج ظرفیت خوبی برای پیگیری مطالبات دارد که بخش خصوصی می تواند از آن بهره مند شود.

علی درویش اضافه کرد: در این راستا قطعا همکاری بسیج و بخش خصوصی به کاهش مشکلات اقتصادی منجر می شود. وی تصریح کرد: همواره بخش خصوصی در جنگ اقتصادی که به ملت ایران تحمیل شده، در صف اول دفاع قرار دارد و برای دفاع از منافع کشور با جدیت تلاش خواهد کرد.

دفتر بسیج فعالان اقتصادی در اتاق اهواز تسهیل کننده امور بخش خصوصی خواهد بود

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان خوزستان در ادامه این آیین با اشاره به جایگاه و نقش بسیج در زمینه‌های مختلف بیان داشت: امروز بسیج می‌تواند در کنار فعالان اقتصادی، تسهیل کننده امور بخش خصوصی باشد تا شاهد توسعه همه جانبه باشیم.

عبدالمطلب رحیمی حسینی با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو هستند گفت: قطعا دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان می‌تواند با همراهی پارلمان بخش خصوصی، به کاهش آثار ناشی از این مشکلات کمک کند.

وی اضافه‌کرد: انتظار می‌رود که همکاری‌های اتاق اهواز و دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اثربخش باشد تا نتیجه آن به رشد جایگاه فعالیت‌های بخش خصوصی منجر گدد.

موضوعات :
در همین رابطه