رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق آبادان افتتاح شد

با حضور دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور، مسئول بسیج اتاق ایران و مسئول سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی استان خوزستان، دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق آبادان افتتاح شد.

20 بهمن 1400
کد خبر : 41556
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 در راستای تفاهم‌نامه بسیج اصناف و بازاریان با اتاق ایران مبنی بر تشکیل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی در سراسر کشور، این مهم در اتاق آبادان نیز انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در آئین این افتتاحیه با خیرمقدم به حضار و بازگو کردن اهمیت بسیج اظهار کرد: وظیفه ما خدمت است و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها بتوانیم مشکلات تجار و بازرگانان را حل کنیم.

اسدالله کرد زنگنه افزود: قطعاً بسیج ظرفیت‌های مهمی دارد که در حوزه صادرات و واردات به کمک بخش خصوصی می‌آید و ما از حضور آنها در کنار فعالان اقتصادی امنیت خاطر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اقداماتی که در بخش صادرات مرکبات صورت گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور با بیان اینکه هر جایی بن‌بست بوده است، بسیج با ورود خود توانست مشکلات را حل کند، افزود: کار ما در دفتر تخصصی بسیج تجار، پر کردن شکاف‌های مردم و نظام در حوزه اقتصادی است.

جواد اسلامی با اشاره به افتتاح دفاتر بسیج تجار در شهرهای مختلف، اعلام کرد: این دفاتر با یک رئیس، دبیر و شورای هفت نفره تشکیل می‌شود و بحث‌های حفاظتی مانند عدم دو تابعیتی بودن اعضا نیز مدنظر است.

وی تأکید کرد: در این شورا، برای شخص تاجر کار نمی‌کنیم بلکه فعالیت ما برای رونق صادرات و واردات است. بنابراین ما حامی شخص نیستیم؛ بلکه حامی واردات و صادرات و تسهیل‌کننده در روند تجارت هستیم.

دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: اکنون‌که در جنگ اقتصادی قرار داریم؛ نیازمند رزمایش اقتصادی در کشور هستیم و کاری که دفاتر بسیج تجار می‌توانند انجام دهند همین است که هماهنگی و همدلی بین بسیج و اتاق‌های بازرگانی برای حل مسائل اقتصادی موج بزند.

مسئول بسیج تجار و فعالان اقتصادی آبادان نیز با بیان اینکه شرایط امروز می‌طلبد که کارها با انسجام بیشتری و بسیجی‌وار دنبال شود، افزود: هرکسی برای نظام و انقلاب کار کند بسیجی است؛ عضو بسیج بودن و کارت بسیجی داشتن فرع است، باید با کار انقلابی و دغدغه‌مندی، گره کار مردم را حل کنیم.

مسئول دفتر بسیج شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، و مدافعان حرم اهل‌بیت علیهماالسلام، اشاره‌ای به تفاهم‌نامه سال ۱۳۹۵ بسیج اصناف و اتاق ایران مبنی بر تشکیل بسیج تجار داشتند.

علی درویش بسیج را یک ظرفیت مهم برای انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: ساختار و تشکیلات بسیج، ماهیت انقلابی دارد و این نهاد مقدس در هر دستگاهی برای خدمت به مردم کشور آماده است.

وی ادامه داد: مسئول بسیج نه در عرض، که باید در کنار و در طول خدمات رئیس دستگاه قرار داشته باشد که هم‌افزایی صورت بگیرد.

مسئول دفتر شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران بیان کرد: وضعیت اقتصادی نامطلوبی داریم. در تجارت و تولید مشکلاتی وجود دارد که باید در کنار هم و با روحیه جهادی و بسیجی آنها را رفع کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه