رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در وبینار بررسی فرصت‌های همکاری ایران و لوکزامبورگ عنوان شد

در زمینه مواد غذایی، لبنیات و دارو فرصت همکاری با لوکزامبورگ وجود دارد

در وبینار بررسی فرصت‌های همکاری ایران و لوکزامبورگ عنوان شد برای آشنایی تجار از ظرفیت اقتصادی دو کشور، کارگاه‌های متعدد تخصصی برگزار شود. برای توسعه تجارت شناخت از اقتصاد کشورها الزامی است.

21 بهمن 1400
کد خبر : 41561
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وبینار بررسی فرصت‌های همکاری ایران و لوکزامبورگ برگزار شد؛ این نشست به همت معاونت بین‌الملل اتاق ایران و مدیر امور بین‌الملل اتاق لوکزامبورگ برگزار شد. در این نشست رئیس اتاق مشترک ایران و بلژیک و لوکزامبورگ و سفیر ایران در بلژیک و معاون بین‌الملل اتاق ایران حضور داشتند.

در ابتدای نشست محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران از همکاری اقتصادی ایران و لوکزامبورگ گفت: هیات‌های تجاری متعددی در سال‌های 2016 و 2017 میان دو کشور مبادله شد که مذاکرات خوبی را به دنبال داشت.

کرباسی گفت: لوکزامبورگ از ظرفیت‌های بالایی در نظام بانکی برخوردار است و با توجه به روند مثبت مذاکرات، می‌توانیم از کمک این کشور در تجهیز زیرساخت‌های بانکی خود استفاده کنیم.

او ادامه داد: ایران ظرفیت افزایش صادرات خشکبار، مواد پلاستیکی و مواد معدنی به لوکزامبورگ را داراست. لازم است کانال‌های ارتباطی مستقیم میان تشکل‌های مرتبط ایجاد کنیم.

در ادامه نشست کرباسی پیشنهاد کرد: کارگاه متعدد تخصصی در زمینه‌های موردنظر دو طرف مثل تکنولوژی، فناوری اطلاعات و ساخت‌وساز برگزار شود. نشست‌های رو در روی تجاری به‌صورت آنلاین میان فعالان اقتصادی به توسعه روابط کمک خواهد کرد.

معاون بین‌الملل اتاق ایران تصریح کرد: می‌توانیم دوره‌های آموزشی بانکی برای مدیران بانک‌های خصوصی برگزار کنیم.

بعد از آن سیندی تربا، مدیر امور بین‌الملل اتاق لوکزامبورگ گفت: شناخت کافی از اقتصاد و وضعیت تجاری ایران در لوکزامبورگ وجود ندارد. همچنین شرکت‌های لوکزامبورگ در خصوص حمل‌ونقل و مبادلات بانکی با ایران ابهام دارند.

او گفت: مناسب است با توجه به عدم آشنایی دو کشور نسبت به یکدیگر، ابتدا در یک جلسه وضعیت اقتصادی ایران برای فعالان اقتصادی لوکزامبورگ توضیح داده شود.

بعد از آن غلامحسین دهقانی، سفیر ایران در بلژیک گفت: سفارت تسهیل‌کننده روابط میان بخش خصوصی دو کشور است و بستر لازم را برای ایجاد ارتباط میان نهادهای مرتبط بخش خصوصی فراهم می‌کند تا فعالان اقتصادی دو کشور بتوانند به‌طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند.

او تاکید کرد: بر روابط مستقیم تجاری با لوکزامبورگ تاکید داریم.

بعد از آن لیلا رستمی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و بلژیک و لوکزامبورگ گفت: در زمینه مواد غذایی (بخصوص لبنیات) و دارو، با توجه به آنکه تحت تحریم قرار نمی‌گیرند روابط مستقیم بانکی با بانک‌های بلژیک و لوکزامبورگ میسر است.

در پایان این نشست توافق شد اتاق‌های دو کشور نسبت به تنظیم تاریخی برای برگزاری وبینار «آشنایی با اقتصاد ایران» هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تجارت با ایران در این وبینار به فعالان اقتصادی لوکزامبورگ معرفی شود.

در همین رابطه