رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات رئیسه اتاق سمنان

قبل از اجرای تصمیم‌های اقتصادی با بخش خصوصی مشورت شود

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده در روزهای پایانی سال، مشکلاتی برای تولید و شبکه توزیع ایجاد می‌کند، تأکید کرد: در مورد تصمیم‌های اقتصادی باید قبل از اجرا با بخش خصوصی مشورت شود.

30 بهمن 1400
کد خبر : 41643
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق سمنان با اشاره به بهبود وضعیت فروش نفت و همچنین پیگیری مذاکرات، نسبت به بهبود شرایط اقتصادی ابراز امیدواری کرد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در بیست و ششمین نشست هیات رئیسه اتاق سمنان، افزود: صنایع نفت و گاز نیاز به بهسازی دارند، برای آنکه استحصال بهتری داشته باشیم باید این صنایع هر چه سریع‌تر به‌روز شوند.

رئیس اتاق سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده در 45 روز مانده به سال مشکلاتی برای تولید و شبکه توزیع ایجاد خواهد کرد، گفت: در مورد تصمیم‌های اقتصادی باید قبل از اجرا با بخش خصوصی مشورت شود.

وی ادامه داد: نمایندگان اتاق در کارگروه‌های اقتصادی مختلف دستگاه‌های دولتی حضور دارند، بسیار مهم است تا قبل از اعمال دستورالعمل‌ها نقطه نظرات بخش خصوصی مورد بازخوانی قرار بگیرد.

دربانیان، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: رشد اقتصادی تابع تعامل بخش دولتی و خصوصی است در حال حاضر شاخص‌های بخش دولتی برای رشد مبهم است، سؤال بخش خصوصی این است چرا مؤلفه‌های مانند افزایش گاز بها، برق، آب، هزینه‌های حمل‌ونقل به‌صورت دوره‌ای افزایش می‌باید تا آنجا که صاحب کسب‌وکار حتی بر حامل‌های انرژی خود ثبات ندارد چگونه می‌تواند برنامه‌ریزی برای تولید داشته باشد.

محمود نجفی سهی، دیگر عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز تعیین گاز بهای واحدهای صنعتی را بر اساس قیمت فوب خلیج فارس را نادرست دانست و اظهار کرد: این قانون در سنوات قبل نوشته و در حال حاضر اجرایی شده است، اجرای قانون فوق مشکلات بسیاری بر واحدهای تولید تحمیل می‌کند لذا ضرورت دارد قانون فوق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز صادرات از مبدأ گمرک سمنان و دیگر گمرکات را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داد و تصریح کرد: گمرکات باید متمرکز باشد و اطلاعات همسان در مبادی خروجی داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکسان‌سازی سامانه گواهی مبدأ و دسترسی اتاق به سامانه گمرک بسیار ضروری است اتاق باید بداند اعضاء اتاق از چه مبادی کشور صادرات را انجام می‌دهند.

موضوعات :
در همین رابطه