رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

نماینده ویژه نخست وزیر انگلستان در امور ایران:

روابط اقتصادی ایران و انگلستان در آینده رشد خواهد کرد

لرد نورمن لامونت نماینده ویژه نخست وزیر انگلستان در امور ایران به پایگاه خبری اتاق ایران می گوید سیاست‌هایی که حسن روحانی دنبال می‌کند به شکل‌گیری ثبات در اقتصاد منطقه کمک کرده و تنش‌ها را پایین آورده است.

راضیه علیپور

خبرنگار
04 مهر 1395
کد خبر : 4171
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 لرد نورمن لامونت نماینده ویژه نخست وزیر انگلستان در امور ایران درباره آینده روابط اقتصادی بین ایران و انگلستان، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: روابط اقتصادی ایران و انگلستان در آینده قوی و قوی‌تر خواهد شد و تجارت و بازرگانی بین آنها رشد خواهد کرد. فرصت‌های همکاری بزرگی بین ایران و انگلستان به خصوص در زمینه‌های مالی و انرژی وجود دارد. همه این عوامل باعث می‌شود که آینده روابط اقتصادی این دوکشور را مثبت ارزیابی ‌کنم.

او افزود: ایران شاهد توسعه اقتصادی شگرفی بوده است. سیاست‌هایی که روحانی، رئیس جمهور ایران، دنبال می‌کند به شکل‌گیری ثبات در اقتصاد منطقه کمک کرده و تنش‌ها را پایین آورده است. همچنین به نظر من اجرای برجام دستاورد بزرگ دولت روحانی بوده است.

لرد لامونت معتقد است که ایران و انگلستان می‌توانند در زمینه‌های انرژی، توسعه زیرساخت ها، صنعت و خدمات همکاری‌های مشترکی داشته باشند.

هفته گذشته، رئیس اتاق ایران و نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلستان در اتاق ایران با یکدیگر دیدار کردند و حول مسائل اقتصادی دو کشور به گفت‌وگو پرداختند.

غلامحسن شافعی در این دیدار بر لزوم رفع موانع اخذ روادید تجاری، پوشش بیمه های صادراتی و ارتباطات بین بانکی تاکید کرد.

مسائل پسابرجام و روابط تجاری ایران با انگلستان، یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود. رئیس اتاق ایران در این دیدار بهادامه مشکلات ارتباطات بانکی اشاره کرد و گفت که امیدوار است با مذاکرات و ارتباط های مقامات دو کشور این مشکلات سریعتر برطرف شوند.

شافعی همچنین از سرگیری ارتباط دو بانک ایرانی با نظام بانکی انگلستان را مهم برشمرد و خواستار رفع موانع اعتبارات اسنادی و مبادلات بین بانکی شد.

لرد نورمن لامونت نماینده ویژه نخست وزیر انگلستان در امور ایران، از اشتیاق شرکت های انگلیسی برای حضور در بازار ایران و مذاکراتی که طی چند ماه اخیر با مقامات و شرکت های ایرانی انجام داده اند، خبر داد و گفت: با از سرگرفته شدن پروازهای شرکت بریتیش ایرویز در چند وقت اخیر، شرکت هایی مانند بی پی،جگوار و رولزرویس نیز از چند ماه پیش مذاکراتی را برای حضور در بازار ایران و تولید مشترک به انجام رسانده اند و اطمینان دارم که در آغاز کار هستیم در طولانی مدت اتفاقات مطلوب تری رخ خواهد داد.

موضوعات :
در همین رابطه