شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مرز دوغارون به طور موقت مسدود است

سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه تجار از ارسال کالای تجاری به مرز دوغارون تا اطلاع ثانوی خودداری کنند، گفت: مرزهای ماهیرود و میلک باز هستند.

04 اردیبهشت 1401
کد خبر : 42252
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سخنگوی گمرک ایران با اعلام این خبر که مرز دوغارون بین ایران و افغانستان به دلیل بروز برخی مشکلات مرزی، تا اطلاع ثانونی بسته است، از تجار خواست تا از ارسال کالا به این مرز خودداری کنند.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در مورد بسته شدن مرز دوغارون، اظهار کرد: با توجه به بروز مشکلات مرزی در مرز دوغارون- اسلام قلعه، کمیته هماهنگی مرز دوغارون استان خراسان رضوی مصوبه‌ای به منظور بسته شدن مرز تا اطلاع ثانوی صادر کرد.

او افزود: بر اساس این مصوبه، محموله‌های تجاری تا اطلاع ثانوی در این مرز پذیرش نخواهند شد. بنابراین تجار از ارسال کالای تجاری به مرز دوغارون تا اطلاع ثانوی خودداری کنند تا صف طویلی در مرز ایجاد نشود.

لطیفی ادامه داد: دیروز منتظر حل شدن مشکلات بودند اما با توجه به طولانی شدن، امروز مصوبه بسته شدن مرز ابلاغ شد. همچنین از عصر روز گذشته با هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای مستقر در مرز کالاهای تجاری به ویژه محموله‌های پر خطر مانند سوخت به توقفگاه‌های دورتر از مرز در شهرستان تایباد هدایت شده است.

وی گفت: در صورت رفع شدن مشکلات نیز اولویت عبور با کامیون‌هایی است که هم اکنون در مرز مانده‌اند.

سخنگوی گمرک ایران اظهار کرد: دو مرز دیگر با افغانستان یعنی مرزهای ماهیرود و میلک باز هستند.

بر اساس گزارش‌های موجود در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شمال شرقی ایران با افغانستان، مرز دوغارون به طور موقت مسدود شد.

در همین رابطه