شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران

تورم سالانه تولیدکننده برق به 19.4 درصد رسید

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم سالانه تولیدکننده کل بخش برق در زمستان 1400 به 19.4 درصد رسیده که 11.2 درصد نسبت به تورم سالانه پاییز 1400 کاهش داشته است.

20 اردیبهشت 1401
کد خبر : 42404
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در زمستان 1400 تورم تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۱۹.۴ درصد رسیده است. البته این رقم نسبت به تورم سالانه اعلام شده در پاییز 1400 حدود ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است. همچنین تورم سالانه تولیدکننده کل برق برای ساعات اوج‌بار 20.7، میان‌بار 20.9 و کم‌بار ۱۵.۴ بوده است. 

همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده کل بخش برق به ۱۰.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل پاییز ۸ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل زمستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل زمستان ۱۳۹۹، ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ۱۸.۲، ۹.۱ و ۸.۸ بوده است. 

افزون بر این تورم فصلی تولیدکننده برق در زمستان سال گذشته، به ۲.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل پاییز، ۴.۸ واحد درصد کاهش داشته است.

موضوعات :
در همین رابطه