رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در دیدار نایب‌رئیس اتاق بازرگانی نیجریه با مدیرکل آفریقا و عربی بین‌الملل اتاق ایران تاکید شد

رفع موانع بانکی و حمل‌ونقل به توسعه روابط ایران و نیجریه منجر خواهد شد

در دیدار نایب‌رئیس اتاق بازرگانی نیجریه با مدیرکل آفریقا و عربی بین‌الملل اتاق ایران بر رفع مشکلات حمل‌ونقل دریایی با غرب آفریقا و مسائل بانکی تاکید شد.

18 خرداد 1401
کد خبر : 42726
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در دیدار سی جواده کایوده نایب‌رئیس اتاق بازرگانی نیجریه با مدیرکل آفریقا و عربی بین‌الملل اتاق ایران و تعدادی از فعالان حوزه انرژی و پتروشیمی زمینه‌های همکاری مشترک میان بخشه‌ای خصوصی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار کایوده تاکید کرد: همکاری‌های دو کشور در زمینه اقتصادی باید با محوریت بخش خصوصی صورت گیرد تا وسعت و سرعت بیشتری پیدا کند.

او با ابراز علاقه‌مندی نیجریه برای توسعه روابط تجاری با ایران گفت: ما مایل به امضای موافقت‌نامه و اعزام هیات های تجاری به ایران در آینده نزدیک هستیم.

کایوده با بیان اینکه نیجریه اقتصاد اول قاره افریقا و بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در این قاره است بیان کرد: ۹ ماه بارش در سال و برخورداری از زمین‌های حاصلخیز و تولید کود شیمیایی از جمله ظرفیت‌های خوب این کشور است.

او از برگزاری نمایشگاه حلال در این کشور خبر داده و گفت: مشارکت در تأمین تجهیزات پالایشگاهی نیجریه، تأمین برق و ایجاد ظرفیت‌های نیروگاهی بخصوص نیروگاه‌های برق‌آبی با توجه به منابع آبی بسیار این کشور از جمله حوزه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران ایرانی است.

شهرام خاصی پور مدیرکل آفریقا و عربی بین‌الملل اتاق نیز با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد حضور هیچ هیاتی از اتاق نیجریه در ایران نبودیم، بر لزوم ارتقا همکاری میان اتاق‌های دو کشور تاکید کرده و ‎گفت: اتاق ایران برای ارتباط نزدیک و مستقیم با اتاق نیجریه و تبادل اطلاعات در خصوص زمینه‌های همکاری اقتصادی، بازرگانی، فرصت‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری، اعزام و دریافت هیات‌های تجاری میان دو کشور و همچنین برگزاری جلسات مجازی آمادگی کامل دارد.

او تاکیدکرد: زمینه مناسبی برای همکاری در حوزه انرژی، محصولات پتروشیمی، صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساخت و ساز نیروگاه و پروژهای زیربنا یی، کشاورزی و کشت فراسرزمیتی، صادرا ت دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد. 

در ادامه نایب‌رئیس اتاق نیجریه هم گفت: با توجه به مالیات پایین دارو و تجهیزات پزشکی زمینه مناسبی برای همکاری است که مورد استقبال اتاق ایران قرار گرفت.

او واردات محصولات معدنی و تشکیل شرکت‌های دوجانبه در این زمینه را از زمینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ایرانی دانست و بر تلاش برای رفع مشکلات حمل‌ونقل دریایی با غرب افریقا و مسائل بانکی تاکید کرد.

موضوعات :
در همین رابطه