شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در جریان حضور دو هیات تجاری عراق در استان کهگیلویه و بویراحمد

اتاق یاسوج با اتاق‌های بازرگانی العماره و دیاله عراق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

در جریان سفر دو هیات تجاری از استان‌های دیاله و میسان عراق، به استان کهگیلویه و بویراحمد، دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان اتاق‌های بازرگانی العماره و دیاله عراق با اتاق اراک به امضا رسید.

05 مرداد 1401
کد خبر : 43274
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، دو هیئت تجاری از استان‌های دیاله و میسان عراق، برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد، به شهر یاسوج سفر کردند.

این هیات در اولین برنامه خود جهت بررسی ظرفیت‌های همکاری اقتصادی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی با کهگیلویه و بویراحمد، در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان شرکت کردند و با مدیران دستگاه‌های دولتی به بحث و تبادل‌نظر در خصوص راه‌های همکاری‌های مشترک و مشکلات پیش-روی تجارت با استان کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

در پایان نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان اتاق یاسوج و اتاق بازرگانی العماره و اتاق صنایع دیاله جمهوری عراق امضا شد.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق یاسوج دراین‌باره اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه طرفین تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین استان‌های میسان و دیاله و کهگیلویه و بویراحمد و در سطحی فراتر بین دو کشور دوست و برادر، جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران به کار خواهند بست.

کیانی‌پور افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین در راستای شناسایی فرصت‌ها و رفع چالش‌های تجاری بین استان کهگیلویه و بویراحمد ایران با دو استان میسان و دیاله عراق از طریق همکاری‌های مشترک خواهد بود.

بازدید هیئت تجاری عراق از واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

هیات تجاری جمهوری عراق پیش از حضور در جلسات B2B و انجام مذاکرات رودرو برای عقد قرارداد، به گروه‌های مختلف کالایی تقسیم شدند و با حضور در واحدهای تولیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود، از نزدیک روند تولید محصولات موردنظر و بخش‌های مختلف را مشاهده کردند.

هیات تجاری جمهوری عراق پس از نشست با مدیران اقتصادی و بازدید از طرح‌های تولیدی، در مهم‌ترین بخش حضور خود در استان کهگیلویه و بویراحمد، در نشست‌های B2B به‌صورت رودررو با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد به مذاکره و عقد قرارداد پرداختند.

عبدالله قبادی، نایب‌رئیس اتاق یاسوج دراین‌باره بیان کرد: اتاق یاسوج پیش از سفر هیئت تجاری جمهوری عراق، با انتشار اطلاعیه‌هایی به معرفی اعضای هیئت تجاری عراقی و دعوت از فعالان اقتصادی استان جهت ثبت‌نام برای حضور در این نشست‌ها پرداخت و پس از پایان مراحل ثبت‌نام، با تقسیم‌بندی طرف‌های تجاری به گروه‌های مختلف، با تجهیز ۶ سالن در گروه‌های کالایی متفاوت، امکان مذاکره رودرو فعالان اقتصادی استان با طرف عراقی را فراهم نمود.

در پایان این نشست‌ها بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان موفق به عقد قرارداد با طرف‌های عراقی شدند.

جبار کیانی‌پور رئیس اتاق یاسوج در همین خصوص اظهار کرد: نشست‌های B2B عملاً فرصت مذاکره مستقیم بدون واسطه را برای تجار و بازرگانان کشور ما و کشورهای اطراف فراهم می‌کند.

 وی بیان کرد: این نشست‌ها شرایطی را فراهم می‌کند که در یک فضای کاملاً امن و مطمئن بدون هیچ‌گونه واسطه و یا احتمالاً کار دلالی تولیدکننده ما با مصرف‌کننده خارجی ارتباط و مذاکره کند.

کیانی‌پور عنوان کرد: مهم‌ترین بخش اعزام و مهم‌ترین موضوعی که دارای حساسیت است همین برگزاری مذاکرات مستقیم رودررو یا B2B است.

رئیس اتاق یاسوج تصریح کرد: در مذاکرات مستقیم فعالان اقتصادی استان با اعضای هیئت تجاری عراق بر روی چند گروه کالایی در حوزه بهداشتی آرایشی، گیاهان دارویی، صنایع الکترونیک، صنعت ساختمان، گردشگری و صنایع غذایی، سیم کابل و چندین گروه مذاکره مستقیم انجام شد.

موضوعات :
در همین رابطه