رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز اعلام کرد

قیمت خرید توافقی خرمای استعمران خوزستان مشخص شد

با تصمیم کارگروه تخصصی خرمای استان و کمیته تخصصی انجمن خرمای خوزستان، قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم خرمای استعمران درجه یک 130 هزار ریال تعیین شد.

15 مرداد 1401
کد خبر : 43392
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز از تعیین تکلیف نهایی قیمت خرید توافقی خرما در استان خبر داد و گفت: با بیان تصمیم کارگروه تخصصی خرمای استان و کمیته تخصصی انجمن خرمای خوزستان، قیمت خرید توافقی هر کیلوگرم خرمای استعمران درجه یک 130 هزار ریال تعیین شد.

 شهلا عموری افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم خرمای درجه دو بالغ بر ۱۵درصد کمتر از خرمای درجه یک به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شد و قیمت خرید خرمای درجه سه استعمران با توافق طرفین تعیین خواهد شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای فروش محصول با قیمت بالاتر وجود ندارد و در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی، نخلداران می توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

عموری تصریح کرد: پیش بینی شده امسال ۲۴۲هزار تن رطب، خارک و خرما از سطح ۳۶هزارو ۷۰۰هکتار نخیلات مثمر خوزستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته هفت هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

پارسال قیمت توافقی هرکیلوگرم خرمای درجه یک استعمران ۹۰هزار ریال بود و تعاون روستایی خوزستان پارسال حدود ۲۱ هزار تن خرمای استعمران به قیمت تواقفی خریداری کرد. با افزایش گرما و شرجی که در خوزستان به "خرما پزان" مشهور است برداشت خارک و رطب نوبرانه در استان شروع شده است.

برداشت خرما در خوزستان از نیمه دوم شهریور ماه ابتدا از مناطق جنوبی شروع و پیش به مناطق مرکزی و غربی استان کشیده می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه