رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

نهاوندیان در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق قزوین:

اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در پسابرجام فرصت طلایی پیدا کرده‌اند

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق قزوین گفت: در شرایط اقتصادی پسابرجام، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی یک فرصت طلایی پیدا کرده است تا میانجی تولیدکنندگان و دولت باشد.

10 مهر 1395
کد خبر : 4355
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق قزوین گفت: در شرایط اقتصادی پسابرجام، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی یک فرصت طلایی پیدا کرده است تا میانجی تولیدکنندگان و دولت باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: باید مهندسی این فرصت بی نظیر را به دست اتاق‌های بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی بسپاریم چرا که موتور توسعه بخش خصوصی است و اتاق‌های بازرگانی در این برهه تاریخی کاملا نظرات بخش خصوصی را نمایندگی می کنند.

 نهاوندیان تصریح کرد :لازمه جهش ایجاد فرهنگ پیشرفت است؛ زمانی ایران 25 میلیون نفری با درآمد نفت اداره می شد؛ اما الان درآمد نفت هزینه های دولت را نیز به سختی کفاف می دهد .در چند سال اخیر سعی کرده ایم اتکای بودجه ی دولت به نفت را کم کرده و از منابع نفتی به عنوان اهرم در مجامع بین المللی استفاده کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: باید فرهنگ توسعه را در سطح جامعه همگانی کنیم. مثلث بخش خصوصی، دانشگاه و دولت می تواند در رابطه با ایجاد فرهنگ پیشرفت و توسعه بسیار موفق عمل کنید.

نهاوندیان تصریح کرد:در اعزام و پذیرش هیات های تجاری باید اتاق های بازرگانی با رویکرد علمی تر، جزئی تر و تخصصی تر وارد شوند چرا که سفیر قوت ایران در برابر نمایندگان تجاری سایر کشورهای جهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: وظایف متنوع و گسترده ای به گردن اتاق های بازرگانی است آنها بایدبا آموزش های مختلف در زمینه تسلط به زبان خارجی، آشنایی با اصطلاحات بین المللی و... مدیران را روزآمد کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان اعلام کرد : دولت از رویکرد های جدید اتاق بازرگانی کاملا استقبال می کند و دوست داریم ارتباط شایسته دولت و پارلمان بخش خصوصی (همانند کمیسیون ماده 76 که در اتاق تشکیل می شود)در یک فضای همدلانه تداوم یابد. ما وظیفه داریم به نسل جدید کمک کنیم تا ارتقاء یابد و فرهنگ توسعه در جامعه همگانی شود.

ارائه گزارشی از برنامه ها و اهداف اتاق قزوین

رئیس اتاق قزوین  در نشست با رئیس دفتر رئیس جمهور، به ارائه گزارشی از اقدامات اتاق قزوین و جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان پرداخت. همچنین اعضای هیات نمایندگان اتاق قزوین به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص روند تعیین بودجه‌ای مناسب برای استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها، ایجاد متروی قزوین هشتگرد پرداختند.

علیرضا کشاورزی قاسمی، رئیس اتاق قزوین گفت: رتبه بندی واحدهای کسب و کار با هدف جلوگیری از گسترش اقتصاد زیرزمینی و قاچاق کالا و ایجاد تمایز بین فعالین اقتصادی از طریق به کارگیری روش‌های علمی و عادلانه صورت می‌گیرد.

وی ارائه مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید انبوه و تجاری سازی ایده‌ها، پذیرش و مشاوره در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه در کربلای معلی، برنامه‌‎ریزی و پیگیری جهت راه‌اندازی دفتر تجاری در روسیه را ازبرنامه‌های اتاق قزوین برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا 26 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شده و بیش از 182 مصوبه استانی حاصل جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ابعاد مختلف صنعت، معدن و کشاورزی است.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی نیز به منظور سهم‌بری عادلانه در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با افزایش سهم نیروی انسانی راه‌اندازی شده که تشکیل کانون زنان بازرگان، مساعدت در تشکیل شرکت بین المللی کشمش تکوین و تشکیل انجمن های قارچ و کمپوست وزیتون از اقدامات صورت گرفته در این تشکل‌هاست.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های آتی در این بخش می‌توان به جذب سرمایه‌گذار از کشورهای ترکیه و چین و همچنین پذیرش سرمایه‌گذاران ایتالیایی در حوزه بافت قلمه و تولید محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد،ضمن آنکه تلاشهایی نیز درخصوص گسترش مبادلات تجاری باتاجیکستان،ارمنستان و کنیا صورت گرفته است.

کشاورزقاسمی همچنین ایجاد یک مرکز مستقل جهت جذب و هدایت سرمایه گذاران را مهمترین راهکار جهت حذف موانع سرمایه گذاری در حوزه اجرایی دانست و  گفت:  طی سال های گذشته به صورت طرح پنجره واحد ارائه گردیده اما به دلیل عدم مشارکت دستگاه های اجرایی عملیاتی نگردیده است.

موضوعات :
در همین رابطه