رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دیده‌بانی پایگاه خبری اتاق ایران از خبرهای نفتی جهان

رسانه‌های جهان، امروز از دنیای نفت چه خبرهایی منعکس کردند؟

نفت این روزها خبرسازترین حوزه اقتصای است؛ پایگاه خبری اتاق ایران به مرور خبرها و تیترهای یک رسانه‌های جهان پرداخته‌است.

11 مهر 1395
کد خبر : 4364
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نفت این روزها تیتر یک اکثر رسانه‌های جهان است. خبرسازی این حوزه به حدی است که هر ثانیه خبر جدیدی از آن به گوش می‌رسد. از بلومبرگ تا سی‌ان‌بی‌سی، رویترز و اکونومیست، تقریباً تمام رسانه‌های جهان هر روز چندین خبر در مورد نفت و بازار آن منتشر می‌کنند. پایگاه خبری اتاق ایران تیترهای امروز (یکشنبه 11مهر) را مرور کرده‌است.

سی‌ان‌بی‌سی: «نفت قیمت 50دلاری را مزه می‌کند و به 60دلار می‌رسد». پایگاه خبری‌تحلیلی سی‌ان‌بی‌سی به بررسی اتفاقات اخیر بازار نفت و تأثیر آن روی قیمت نفت پرداخته‌است. بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، عربستان سعودی همچنان بازیگر اصلی در بازار نفت است. این کشور قصد دارد تولید نفت خود را کاهش بدهد و این مسئله روی قیمت نفت اثر مثبت می‌گذارد و باعث افزایش آن می‌شود.

بلومبرگ: «جان دوباره در بدن حفاران نفتی امریکایی»، پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی به وضعیت حفاری نفتی در ایالات متحده امریکا پرداخته‌است. بر اساس این گزارش، حفاران نفتی امریکایی دوباره به کار خود بازگشته‌اند. فعالیت آن‌ها به بیشترین سطح خود از ماه فوریه تا کنون رسیده‌است. موسسه بیکرهیوز که هر هفته تعداد چاه‌های نفتی فعال در امریکا را بررسی می‌کند، در آمارهای جدید خود پرده از افزایش تعداد چاه‌های نفتی فعال در امریکا برداشته‌است. بر اساس اطلاعات این موسسه، از ماه می تا کنون 109 حلقه چاه به چاه‌های نفتی امریکایی اضافه شده‌است.

موتلی‌فول: «مزایای کاهش تولید نفت اوپک برای سهام»؛ پایگاه خبری موتلی فول در گزارشی تحلیلی به تأثیر تصمیم اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) بر بازار سهام پرداخته‌است. در این گزارش، وضعیت بازار انرژی‌های نو و تأثیر قیمت‌های جدید نفت بر آن نیز بررسی شده‌است. همراه با افزایش قیمت نفت، بازار انرژی‌های نو دوباره مقرون‌به‌صرفه می‌َشود. به این ترتیب وضعیت جدید می‌تواند روی سهام انرژی‌های نو اثرگذار باشد.

سیکینگ‌آلفا: «دو سهام نفتی ایده‌آل»؛ پایگاه تحلیلی سیکینگ‌آلفا در یادداشتی از بیل گاندرسون تحلیل‌گر نفتی به بررسی دو سهام ایده‌آل در بازار نفت پرداخته‌است. در این یادداشت تصمیم اخیر اوپک در زمینه کاهش تولید نفت و همچنین بحث فریز نفتی نیز تحلیل شده‌است. بر اساس این یادداشت، این هفته سهام نفتی برنده میدان بوده‌اند.

نزدک‌دات‌کام: «قیمت نفت سهام نفتی را افزایش می‌دهد»؛ نزدک هر لحظه قیمت نفت را در اختیار مخاطبانش می‌گذارد. گزارش نزدک ابتدا به این مسئله پرداخته که چه اتفاقی در بازار نفت رخ داده‌است. در ادامه این گزارش، تحلیلی تکنیکی از بازار نفت و‌ آینده قیمت نفت آورده شده‌است. بر اساس این تحلیل، بازار نفت فعلاً گاوی است و روزهای خوشی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

بی‌بی‌سی: «اوپک دوباره به قدرت رسید؟»؛ پایگاه خبری بی‌بی‌سی در گزارشی به بررسی تصمیم اوپک پرداخته‌است و قدرت این سازمان را در بازارهای جهانی نفت بررسی کرده‌است. بر اساس این گزارش، اوپک با تصمیم اخیر خود و تأثیری که بر بازار نفت گذاشت، ثابت کرد که هنوز قدرت نفتی جهان را در اختیار دارد.

اکونومیست: «اوپک برای نخستین بار از سال 2008 تا کنون تولید نفت را کاهش داد»؛ هفته‌نامه اکونومیست گزارش هفتگی خود را در مورد بازار نفت با خبر جدید در مورد نفت آغاز کرده‌است و سپس به این جستجوی پاسخ این پرسش پرداخته که آیا این کارتل نفتی کوچک هنوز زنده است یا خیر. بر اساس این گزارش، اگر در اوپک اجماع وجود داشته باشد و همه بتوانند به توافق برسند، این سازمان همچنان قدرتمند خواهد بود.

رویترز: «اوپک قیمت نفت را صعودی کرد»؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به تحلیل وضعیت اخیر بازار طلای سیاه به دنبال تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) پرداخته‌است.

موضوعات :
در همین رابطه