شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست هیات تجاری خراسان ‌شمالی و سفیر کشورمان در مسکو

با اختصاص زمین برای ایجاد نمایشگاه محصولات خراسان شمالی در روسیه موافقت شد

سفیر ایران در مسکو در پی درخواست رئیس اتاق بجنورد برای اختصاص زمین یا ساختمان به‌منظور ایجاد نمایشگاه محصولات و کالاهای خراسان شمالی، با این خواسته موافقت کرد و اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

30 شهریور 1401
کد خبر : 43907
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد، خواستار اختصاص زمین یا ساختمانی برای ایجاد نمایشگاه محصولات و کالاهای خراسان شمالی در مسکو روسیه شد که این مهم با موافقت سفیر کشورمان در مسکو مواجه شد و در دستور پیگیری قرار گرفت.

سعید پورآبادی، در نشست هیات تجاری خراسان‌ شمالی با سفیر کشورمان در مسکو که در محل سفارت ایران در روسیه برگزار شد، گفت: ایجاد نمایشگاه کالاها و محصولات ایرانی در کشور روسیه برای حمایت از تولیدات تولیدکنندگان فرصت خوبی برای معرفی کالاهای ایرانی و به‌خصوص استان خراسان شمالی است.

رئیس اتاق بجنورد با بیان اینکه خراسان ‌شمالی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: این استان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

وی افزود: همچنین این استان ظرفیت‌های زیادی نظیر مرز مشترک با ترکمنستان، واحدهای بزرگ صنعتی ازجمله پتروشیمی، آلومینا، فولاد و سیمان برخوردار است.

پورآبادی اظهار کرد: خراسان شمالی در زمینه محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، فعالیت‌های ساختمانی و مهندسی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و آماده سرمایه‌گذاری و صادرات این محصولات به کشور روسیه است.

وی یادآور شد: این نشست‌ها و دیدارها در راستای تسهیل در تجارت و مراودات تجاری بین خراسان شمالی و مسکو در حال انجام است.

رئیس اتاق بجنورد در ادامه به سفیر ایران در روسیه پیشنهاد داد استان خراسان شمالی را به‌عنوان استان معین مسکو معرفی کند و این پیشنهاد مورد موافقت سفیر قرار گرفت.

روسیه در حال حاضر تأمین‌کننده اصلی غلات و نهاده‌های دامی ایران است در این زمینه ایران در سال گذشته بیش از 8 میلیون تن غلات و نهاده‌های دامی از روسیه وارد کرده است.

در این نشست محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز از طریق ویدئو کنفرانس با کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو ارتباط برقرار کرد و دو طرف در مورد تسهیل در مراودات تجاری و اقتصادی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند.

در ادامه این نشست با صادرات بیش از 1 ونیم میلیون دلار مصالح ساختمانی از استان خراسان شمالی به مسکو با یکی از تجار خراسان شمالی توافق شد.

هیات تجاری متشکل از 15 نفر از سرمایه‌گذاران استان خراسان شمالی روز یکشنبه 27 شهریورماه در بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی و بازرگانی خارجی به کشور روسیه سفر کردند. بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت‌های تجاری مسکو و بازدید از نمایشگاه World food از دیگر برنامه‌های این هیات تجاری به کشور روسیه است.

موضوعات :
در همین رابطه