رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

وزیر صنعت بنگلادش در اتاق اصفهان

اتاق مشترک ایران و بنگلادش راه‌اندازی شود

وزیر صنعت بنگلادش خواستار واردات کودهای شیمیایی، محصولات فولادی ضد زلزله، محصولات پتروشیمی و قیر از ایران شد و گفت: بنگلادش می‌تواند در زمینه پوشاک و محصولات دارویی به ایران صادرات داشته باشد.

12 مهر 1395
کد خبر : 4411
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

امیر حسین آمو، وزیر صنعت بنگلادش، با حضور در اتاق اصفهان با فعالان اقتصادی این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر صنعت بنگلادش خواستار واردات کودهای شیمیایی، محصولات فولادی ضد زلزله، محصولات پتروشیمی و قیر از ایران شد و گفت: بنگلادش می‌تواند در زمینه پوشاک و محصولات دارویی به ایران صادرات داشته باشد.

امیر حسین آمو در دیدار با عضو هیات رییسه اتاق اصفهان  و جمعی از فعالان اقتصادی اصفهان گفت: بنگلادش طی برنامه اقتصادی می خواهد در سال 2021 به سطح کشورهای با درآمد متوسط برسد.

وزیر صنعت بنگلادش از طراحی 100 برنامه مشترک اقتصادی بنگلادش با  سایر کشورها خبر داد و گفت: ایران یکی از کشورهای هدف تجاری بنگلادش است و در این راستا خواستار توسعه روابط با این ایران هستیم .

آمو به نقش ژئوپلتیک ایران در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: همکاری حمل و نقل بنگلادش و ایران می‌تواند در مسیر دریایی حمل کالا  دنبال شود.

وی خواستار راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و بنگلادش با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور شد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و بنگلادش می تواند از جمله فعالیت های این اتاق باشد.

اهمیت روابط بانکی و بیمه 

قاسم علی جباری، رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین  مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این دیدار خواستار برقراری روابط اقتصادی بین بنگلادش و استان اصفهان شد و گفت: مزیت بنگلادش در تولید محصولات نساجی می تواند زمینه مشترکی با تولید کنندگان نساجی استان اصفهان ایجاد کند .

جباری برقراری روابط بانکی و بیمه ایی را نخستین گام برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و بنگلادش برشمرد و گفت: اقدام عملی بنگلادش در برقراری روابط بانکی و بیمه ایی می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو طرف منجر شود .

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین  مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان خواستار تولید محصولات مشترک بویژه در بخش نساجی بین اصفهان و بنگلادش شد و گفت: این محصولات می تواند در بازارهای بین المللی عرضه و مورد استقبال قرار گیرد.

جباری گردشگری را از دیگر مزیت های استان اصفهان برشمرد و گفت: برقراری خط هوایی بین داکا و اصفهان می تواند روابط اقتصادی بویژه در بخش گردشگری را تسهیل سازد.

در پایان این نشست جمعی از فعالان اقتصادی با مسئولان وزارت صنعت بنگلادش دیدار و گفتگو کردند.

موضوعات :
در همین رابطه