رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

طی سفر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نیس فرانسه صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه توسعه همکاری‌های تجاری و علمی ایران و فرانسه

با حضور رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در شهر نیس فرانسه، تفاهم‌نامه‌ای برای تقویت همکاری‌های تجاری و علمی دو کشور ایران و فرانسه امضا شد.

18 مهر 1395
کد خبر : 4517
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  و رئیس اتاق اصفهان طی سفر دو روزه  به شهر نیس فرانسه،که به دعوت برنارد کلینف، رییس اتاق بازرگانی نیس فرانسه صورت گرفت، ضمن امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی نیس با مدیران عامل  چند شرکت بین المللی فرانسوی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها زمینه های همکاری بنگاه های صنعتی و اقتصادی دو کشور در بخش‌های انرژی، صنایع هوایی،آموزشی، زیست محیطی ،شهری، سرمایه گذاری، داروسازی و ارتباطات تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد هیات‌های کارشناسی دو طرف راهکارها و زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری را بررسی کنند.

سهل آبادی در نشست با  جمعی از اعضای اتاق بازرگانی  و کارآفرینان نیس فرانسه  با اشاره به سابقه دیرنیه روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی ایران و فرانسه گفت: در دوران پسابرجام فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک بین بنگاه های اقتصادی ایران و فرانسه به وجود آمده و امیدواریم با برگزاری این قبیل نشست ها زمینه های همکاری دو طرف افزایش یابد.  

وی خاطرنشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی به عنوان دو تشکل تاثیرگذار صنعتی و اقتصادی از هر اقدامی که منجر به توسعه و تحکیم روابط همه جانبه بین ایران و کشورهای منطقه و جهان شود استقبال خواهد کرد و در همین راستا  برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی تدوین شده است .

سهل آبادی افزود: ایران از نظر اجتماعی و اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار داشته و قوانین حامی سرمایه گذاران از بهترین و کامل‌ترین در نوع خود است.

بازدید از مرکز آموزش خلبانی و دیدار با رییس  پارک فناوری سوفیا آنتی پولیس و شهردار نیس

در حاشیه این  سفر، رییس اتاق اصفهان  از مرکز بین المللی آموزش خلبانی و پارک فناوری سوفیا آنتی پولیس  بازدید کرد.

فیلیپ ماریانی، رییس  پارک فناوری سوفیا آنتی پولیس ضمن استقبال رسمی از رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت ایران گفت:1350 شرکت در این پارک مشغول فعالیتند که  از بین آنها 60 شرکت بین المللی  نیز از سایر کشورها حضور دارند.

رییس پارک ضمن اشاره به این نکته که این شهرک با 40 کشور در ارتباط و ارایه خدمات است، افزود:  34 هزار و 400 شغل حاصل فعالیت این شرکت ها در این پارک  است.

وی در ادامه آمادگی خود را برای ارایه خدمات مشاوره  و انتقال فناوری به ایران و نیز همکاری با پارک های  فناوری ایران  اعلام و برای شروع همکاری و تبادل اطلاعات در نزدیکترین زمان ممکن ابراز امیدواری کرد.

فیلپ پرادال، شهردار نیس در دیدار با رییس اتاق اصفهان با ارایه گزارشی از نحوه بهبود سیستم ترافیک و دیگر خدامت شهری گفت: طرح ایجاد شهر پاک در نیس در دست بررسی است و آماده انتقال این تجربه به شهرهای تاریخی ایران از جمله اصفهان هستیم.

وی تصریح کرد:طرح توسعه قطار شهری، سیستم کنترل حمل و نقل و افزایش حمل و نقل عمومی در جهت کاهش مصرف انرژی و رسیدن به استانداردهای در حوزه شهر پاک از اولویت های مدیریت شهری نیس است.

 

موضوعات :
در همین رابطه