رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با رئیس اتاق مازندران

ارائه تسهیلات، درمان قطعی بیماری اقتصاد ایران نیست

عبداله مهاجر رئیس اتاق مازندران معتقد است رکود اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار خطرناک است. دادن تسهیلات استارتی برای تولید است و باید درمان نهایی برای بیماری رکود داشته باشیم.

24 مهر 1395
کد خبر : 4608
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
عبداله مهاجر رئیس اتاق مازندران معتقد است رکود اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار خطرناک است. دادن تسهیلات استارتی برای تولید است و باید درمان نهایی برای بیماری رکود داشته باشیم.

عبدالله مهاجر، رئیس اتاق مازندران

 موضوع اختصاص تسهیلات به استان‌ها همواره مورد بحث و بررسی فعالان اقتصادی بوده و مزایا و معایب آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. عبداله مهاجر، رئیس اتاق مازندران، در گفتگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» میزان تسهیلات اختصاص داده شده به این استان را 470 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با حمیات استاندار، 50 درصد از این مبلغ وصول شده و امیدواریم نهایتا تا دو ماه دیگر کل بخشی که دولت برای استان مازندارن در نظر گرفته، جذب شود.

به گفته مهاجر، در حال حاضر استان مازندران دارای رتبه اول در بخش صنعت و رتبه دوم در بخش کشاورزی است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت کشاورزی در مازندران بالاست، امیدواریم بتوانیم کمک های جدی‌تر دولت را در این زمینه جذب کنیم. قطعا بخش کشاورزی در استان،از سایر بخش‌ها پیشی خواهد گرفت. از سوی دیگر، صنایع کوچک و متوسط در مازندارن جایگاه بالایی دارد و بیش از 95 درصد صنعت این استان در صنایع کوچک و متوسط است و تا کنون بیشتر تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.

رئیس اتاق مازندران معتقد است ارائه تسهیلات، درمان قطعی بیماری اقتصاد ایران نیست. او در این زمینه توضیح داد: رکود اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار خطرناک است. دادن تسهیلات استارتی برای تولید است و باید درمان نهایی برای بیماری رکود داشته باشیم. آنچه می‌تواند رونق اقتصادی را کامل کند، گرمایش جیب مردم است؛ چرا که تا جیب مردم گرم نشود طبیعی است که تولید نمی‌تواند جایگاه خودش را نشان دهد.

مهاجر با اشاره به معضل قاچاق افزود: قاچاق مشکل جدی تولید و رونق اقتصادی ماست که ضربه زیادی به اقتصاد زد و رهبری جدیت بالایی در پیگیری این موضوع دارد، چنانچه جمله "جنس قاچاق را جلوی چشم همه آتش بزنید " نشان از این جدیت دارد. در اگر در مبارزه با قاچاق توفیق داشته باشیم، می‌توان به رونق اقتصادی امید داشت.

در همین رابطه