رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از جدیدترین صنعت آنلاین

سلبریتی‌ها در فضای مجازی چطور میلیاردر می‌شوند؟

گزارش اکونومیست نشان می‌دهد، افرادی که بین 3 تا 7 میلیون فالوئر دارند، به طور میانگین می‌توانند برای هر پست در یوتیوب، 187 هزار و 500 دلار به دست آورند. این رقم برای پست‌ها در فیس‌بوک، 93 هزار و 750 دلار، در اینستاگرام و اسنپ‌چت نیز 75 هزار دلار است.

28 مهر 1395
کد خبر : 4744
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
گزارش اکونومیست نشان می‌دهد، افرادی که بین 3 تا 7 میلیون فالوئر دارند، به طور میانگین می‌توانند برای هر پست در یوتیوب، 187 هزار و 500 دلار به دست آورند. این رقم برای پست‌ها در فیس‌بوک، 93 هزار و 750 دلار، در اینستاگرام و اسنپ‌چت نیز 75 هزار دلار است.

رونالدو از طریق انتشار عکس ساعتی که بر دست بسته است در شبکه‌های اجتماعی، بازار بالقوه 240 میلیون نفری در اختیار برند Tag Heuer قرار داده است.

کریستیانو رونالدو، عکسی از خود در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد که ساعت فانتزی TAG Heuer روی مچ خود بسته بود. او از این کمپانی به خاطر «هدیه مهربانانه» تشکر کرده بود. رونالدو با این پست و هشتگی مربوط به آن، تبلیغی برای این کمپانی انجام داد.

این جدیدترین صنعتی است که به سرعت در حال رشد است. از ماه ژانویه، بیش از 200 هزار پست در اینستاگرام با هشتگ‌های #ad، #sp و یا #sponsored به معنای تبلیغات و حمایت مالی، منتشر شده است. تحلیل برندها نشان می‌دهد این‌ها «تاثیرگذاران» شبکه‌های اجتماعی هستند که در ادبیات رسانه‌های جهان با عنوان «Influencers» جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. استخدام چنین افراد تاثیرگذاری به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد که به شبکه گسترده‌ای از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند. برای مثال، رونالدو را 240 میلیون نفر در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر دنبال کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی بهترین فرصت را برای دسترسی برندها به نسل جوان فراهم می‌کند، در اسنپ‌چت، اپلیکیشن دیگری برای به اشتراک‌گذاری عکس، 40 درصد از امریکایی‌های 18 تا 34 ساله عضویت دارند.

علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی برای کاربران این احساس را ایجاد کرده است که آن‌ها می‌توانند دسترسی بی‌سابقه‌ای به زندگی افراد مشهور و ثروتمند داشته باشند.

این مسئله به اسپانسرها امکان می‌دهد به طریقی با مخاطبان هدف‌شان در ارتباط باشند که از طریق تبلیغات سنتی امکان ندارد.

تقاضای بازاریابان برای فعالیت در این فضا، سرزمین سودآوری برای مردمی ایجاد کرده است که دنبال‌کننده یا فالوئرهای آنلاین زیادی دارند.

افرادی که بین 3 تا 7 میلیون فالوئر دارند، به طور میانگین می‌توانند برای هر پست در یوتیوب، 187 هزار و 500 دلار به دست آورند. این رقم برای پست‌ها در فیس‌بوک، 93 هزار و 750 دلار، در اینستاگرام و اسنپ‌چت نیز 75 هزار دلار است. اگر می‌توانید آن را به دست آورید، کار بسیار خوبی است!

منبع: اکونومیست

در همین رابطه