رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

همکاری باشگاه حلال بروکسل با موسسه جهانی حلال

مدیرکل ایکریک و مدیر عامل باشگاه حلال بروکسل دیدار کردند

مدیر عامل و بنیان گذار باشگاه حلال بروکسل به منظور ورود به بازار کشورهای اسلامی و همکاری با موسسه جهانی حلال در راس هیئتی از تولید کنندگان محصولات حلال به ایران سفر کردند.

09 آبان 1395
کد خبر : 5009
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر کل ایکریک ( مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی) در دیدار با مدیر عامل باشگاه حلال بروکسل گزارش جامعی از فعالیت های این موسسه در داخل و خارج از کشور و استانداردهایی که ایکریک تابع آنهاست به هیئت بلژیکی ارائه داد.

وی یادآور شد که برای دریافت گواهی حلال ایکریک و نفوذ به بازارهای اسلامی باید همسان سازی استاندارد غالب باشگاه متقاضی با استاندار مرجع ایکریک که مطابق با شریعت اسلامی است انجام شود.

مدیر عامل باشگاه حلال بروکسل این همکاری را در راستای توسعه فعالیت شرکت های بلژیکی مثبت ارزیابی کرد و از آماده سازی مقدمات همسان سازی استاندارد مورد استفاده در صنعت این کشور با استاندارد مورد پذیرش ایکریک خبر داد.

همچنین باشگاه حلال بروکسل تمایل خود را برای همکاری با ایکریک در خصوص انجام ممیزی های حلال در مورد حداقل 100 واحد تولیدی عضو باشگاه اعلام کرد و مقرر شد طی پروسه زمانی شش ماهه این مهم محقق گردد.

موسسه جهانی حلال دارای دفتر نمایندگی در اتریش-مجارستان بوده و فعالیت کشورهای اروپایی در زمینه حلال می تواند به آسانی از طریق این دفتر انجام گیرد. بنابراین طرف بلژیکی برای ادامه همکاری با ایکریک می تواند از طریق شرکت مشترک ثبت شده در اتریش-مجارستان که بر اساس همکاری مشترک شورای فتاوی حلال اروپا با موسسه جهانی حلال شکل گرفته، اقدام کند.

گفتنی است باشگاه حلال بروکسل  پاییز 2011 در والونی شکل گرفت و از سوی آژانس توسعه بین المللی و انجمن کسب و کار حمایت می شود. باشگاه حلال بروکسل در زمینه سرمایه گذاری، تولید و صادرات  محصولات حلال و خدمات دیگر حلال نیز فعالیت می کند و به اعضای خود در زمینه نفوذ به بازار حلال از طریق  به اشتراک گذاری تجربیات و اطلاعات یاری می رساند تا از این طریق روش های تجاری مناسب را برای صادرکنندگان بلژیکی آماده سازد.

موضوعات :
در همین رابطه