رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز عنوان کرد

علاقه اوکراین به گسترش همکاری‌های اقتصادی با البرز

رئیس اتاق البرز برای حضور فعال بخش کشاورزی این استان در استان خرسون اوکراین در زمینه های توسعه و گسترش کشاورزی استان اعلام امادگی کرد.

09 آبان 1395
کد خبر : 5017
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق البرز گفت: اوکراین خواستار گسترش همکاری های تجاری، بازرگانی و کشاورزی  دو جانبه  با استان البرز شده است.

 رحیم بنا مولایی در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرز که با حضور مسئولان و گروه های تجاری و بازرگانی دو کشور در کیف پایتخت اوکراین برگزار شد، با اشاره به دیدار با استاندار خرسون اوکراین افزود: استان خرسون به لحاظ تولیدی، صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت‌های خوبی است و خواهان گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با البرز است.

رئیس اتاق البرز با اشاره به تفاهم های قبلی با  استان خرسون اوکراین  گفت: استاندار استان خرسون از تجار و بازرگانان استان البرز دعوت کرد برای بازدید از صنایع و بررسی امکانات استان خرسون به این منطقه سفر کنند.

بنا مولایی همچنین برای حضور فعال بخش کشاورزی استان البرز در  استان خرسون اوکراین در زمینه های توسعه و گسترش کشاورزی استان اعلام امادگی کرد .

رئیس اتاق البرز با اشاره به این که استان خرسون ازسرمایه گذاران البرزی برای تولید انواع محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در اراضی  این استان (کشاورزی فرامرزی ) استقبال می کند، گفت: برای آشنایی در زمینه کشاورزی فرامرزی اوکراین خواستار بررسی قوانین و مقررات آنها در این خصوص شده ایم.

بنامولایی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام به عنوان یکی از مزیت های استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این منطقه است و ما می توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و اوکراین را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی تأکید کرد: فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای اتخاذ قراردادهای با خطوط هوایی اوکراین برای انتقال کالاهای تجاری اعلام امادگی دارد.

رئیس اتاق البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراکز مهم آموزش عالی و تحقیقاتی در البرز گفت: ما می توانیم در زمینه پروژه های علمی و تبادل دانشجو  همکاری های متقابل داشته باشم.

 همچنین رییس اتاق البرز نیز از توانایی های صنعتی و تولیدی اتاق البرز به ویژه در زمینه محصولات غذایی از جمله ماکارونی تاکید کرد.

رحیم بنا مولایی افزود: اتاق بازرگانی البرز در خصوص ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی دو کشور همکاری های لازم را در مسیر توسعه روابط تجاری طرفین انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: تشکیل نشست های تخصصی بین هیات تجاری بازرگانی اوکراین و البرز از دیگر برنامه های این سفر است.

 امضا تفاهم نامه همکاری های تجاری بین البرز و اوکراین

همچنین در  این سفر، تفاهم نامه همکاری بین تجار و بازرگانان کشور اوکراین و استان البرز در خرسون توسط رحیم بنا مولایی، رئیس اتاق استان البرز و ادمیتری بسپالو، نایب رئیس اتاق بازرگانی کی‌یف امضا شد.

بنا مولایی در مورد این تفاهم نامه گفت: بر اساس این تفاهم نامه دو طرف در زمینه ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گذاری و همچنین همکاری های اقتصادی، علمی و فناوری در میان جوامع کسب و کار مربوط به خود تلاش خواهند کرد.

وی افزود: تشویق و گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان کارآفرینان و اعضای اتاق های بازرگانی کشور اوکراین و البرز، تبادل اطلاعات در زمینه منافع متقابل در اقتصاد، تجارت خارجی، قوانین و مقررات تجارت، سرمایه گذاری، آداب و رسوم،پشتیبانی و ارایه خدمات مورد نیاز هیات های تجاری در زمان بازدید ازاستان البرز و کشور اوکراین و ایجاد فضای مناسب برای حضور هیات های تجاری از جمله بندهای این تفاهم نامه است. همچنین تشکیل شورای تجاری بین کشور اوکراین و استان البرز به عنوان اساس همکاری بین بخش های خصوصی دو طرف و همچنین ارایه استراتژی های مناسب برای بهبود فعالیت های اقتصادی و حل موانع موجود از دیگر مفاد این تفاهم نامه را تشکیل می دهد.

 

در همین رابطه