رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

نایب رئیس اتاق ارومیه در همایش تجاری ایران در ترکیه:

مشکلات موجود در مرز ایران و ترکیه، مانع گسترش روابط تجاری دو کشور است

همایش تجاری فرصت‌های صادراتی ایران در ترکیه با حضور هیات تجاری اتاق ارومیه برگزار شد و نایب رئیس اتاق ارومیه در این همایش سخنرانی کرد.

10 آبان 1395
کد خبر : 5043
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش تجاری  فرصت‌های صادراتی ایران در ترکیه با حضور هیات تجاری اتاق ارومیه برگزار شد و نایب رئیس اتاق ارومیه در این همایش سخنرانی کرد.

صمد پور سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در آیین افتتاح همایش تجاری ایران که در وان ترکیه برگزار شد، گفت: ایران امروز به عنوان امن ترین کشور منطقه پذیرای سرمایه گذاران خارجی است و با توجه به روابط موجود بین کشور ایران و ترکیه و وجود سه مرز مشترک بین دو کشور، طرفین باید همکاری های لازم را در تمامی زمینه ها با یکدیگر داشته باشند.

پور سلطانی افزود: تجار هر دو کشور ایران و ترکیه برای افزایش مبادلات تجاری به  ٣٠ میلیارد دلار نیازمند زیر ساخت عمرانی هستند و هر دو کشور باید تلاش خود را  برای برطرف کردن مشکلات راه ها و جاده های مرزی  انجام داده تا امر تجارت به سهولت انجام شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در خصوص مشکلات موجود در مرزها گفت: علی رغم وجود سه گمرک مشترک بین ایران و ترکیه ما همچنان با مشکلات بسیاری از جمله ساعت کاری، شلوغی بیش از حد و انتظار در صف های طولانی، قطع ارتباط سیستم ها و معطلی مسافران و کمبود ظرفیت پارکینگ ها در مرزها مواجه هستیم که متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی جهت روند تسریع عبور و مرور انجام نگرفته است.

صمد پور سلطانی در پایان سخنان خود خواستار همکاری دو جانبه بیش از پیش بین ایران و ترکیه شد و نیز جهت ادامه همکاری یکدیگر در خصوص امر تجارت اظهار امیدواری کرد.

موضوعات :
در همین رابطه