رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز خبر داد

شرکت توسعه صادرات استان البرز تشکیل می‌شود

رحیم بنامولایی رئیس اتاق البرز: در آینده نزدیک با تأسیس و آغاز فعالیت شرکت توسعه صادرات استان البرز موانع موجود در راه صادرات تخصصی در زمینه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

25 آبان 1395
کد خبر : 5390
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هشتمین نشست اتاق فکر صنعت و دانشگاه اتاق البرز، با حضور مشاور اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد و رئیس اتاق البرز از تشکیل شرکت توسعه صادرات استان البرز خبر داد.

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز با اشاره به تشکیل شرکت توسعه صادرات استان البرز گفت: پس از 18 ماه تلاش مستمر فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی، تعاون، اصناف و همراهی مدیران دولتی بستر برای تأسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز فراهم شد.

بنامولایی با تشکر از استاندار و مسئولان اقتصادی استان که در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند، افزود: در آینده نزدیک با تأسیس و آغاز فعالیت شرکت توسعه صادرات استان البرز موانع موجود در راه صادرات تخصصی در زمینه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

وی گفت: به نحوه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تشکیل شرکت توسعه صادرات استان، با ایجاد دوره‌های آموزشی مناسب روش‌های نوین بازاریابی و فن مذاکره جایگزین روش‌های سنتی شود.

بنامولایی یکی از ویژگی‌های تأسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز را ریشه‌یابی موانع موجود در مسیر توسعه صادرات عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کلیه اتحادیه‌ها، اصناف و تشکل‌های مختلف اقتصادی می‌توانند در قالب هلدینگ (شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر است) عضو این شرکت شده و در زمینه فعالیت‌های تخصصی خود ازجمله نساجی، مواد غذایی و دارویی به  توسعه صادرات بپردازند.

رئیس اتاق البرز به محرومیت استان البرز از مزایای مالیاتی که دفاتر مرکزی صنایع استان در تهران عواید خود را پرداخت می‌کنندT اشاره کرد و گفت: ما خواستار رفع این مشکل هستیم چراکه انصاف نیست استان تهران از مزایای مالیات‌های پرداختی توسط صنایع استان البرز برخوردار شود.

بنامولایی افزود: با توجه به اقدام سازمان صنعت و معدن در صدور موافقت‌نامه‌های اصولی و مجوز فعالیت واحدهای صنعتی، پیشنهاد می‌شود این سازمان با اتخاذ تدابیری با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، استان را از مزایایی مالیات‌های پرداختی در این زمینه برخوردار کند.

وی همچنین در خصوص مشکلات ناشی تصفیه‌خانه‌ها فاضلاب شهرک‌ها صنعتی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود دولت حداقل 50 درصد هزینه بازسازی، نوسازی و رفع مشکلات این تصفیه‌خانه‌ها را بر عهده گیرد.

رئیس اتاق البرز در ادامه سخنانش از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران کشور به استان البرز خبر داد و گفت: امید است سفر آقای روحانی و همراهان به استان البرز منشأ خیروبرکت باشد و زمینه پویایی اقتصاد استان را به همراه آورد.

بنا مولایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه بین‌المللی استان البرز هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان خبر داد و افزود: کارهای مقدماتی در این زمینه ازجمله ثبت شرکت، انتخاب مدیر و اعضا هیات مدیره انجام پذیرفته و پیش‌بینی می‌شود در سال آتی شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

همکاری مشترک دولتمردان و فعالان اقتصادی، توسعه اقتصادی کشور را در پی دارد

مشاور اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: تلاش و همکاری مشترک دولت‌مردان و فعالان اقتصادی، کشور را به سمت توسعه اقتصادی هدایت می‌کند.

علی سرزعیم گفت: دولت گام‌های اولیه در زمینه ثبات اقتصادی فضای کسب‌وکار را برداشته و اکنون بستر را برای بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، بازاریابی برای حضور تأثیرگذار در بازارهای بین‌المللی فراهم کرده است.

سرزعیم با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور بعد از برجام گفت: رونق اقتصادی از ابتدای سال جاری شروع‌شده و انتظار می رودتا اواخر سال اثرات آن را در زندگی مردم شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است نباید انتظار داشت با اجرای برجام یک‌باره مشکل به‌صورت چشم‌گیری حل شود باید در مرحله نخست از ظرفیت‌های خالی اقتصاد استفاده کنیم و به‌مرور رشد اشتغال را به مرز مطلوب برسانیم.

سرزعیم آزادسازی قیمت‌ها، خصوصی‌سازی و کاهش تصدی گیری دولت، بهبود فضای کسب‌وکار و اصلاح قانون کار را ازجمله مباحث در زمینه اصلاح ساختار اقتصادی که باید موردتوجه خاص قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور ریاست جمهوری در استان البرز گفت: مطالبه استان البرز از دولت به‌جای سهم خواهی می‌تواند ثروت زایی باشد یعنی استفاده از ظرفیت‌ها، قابلیت فروش، امکانات، توان فنی و علمی در توسعه و رشد اقتصادی استان است.

سرزعیم برخورداری استان البرز از فرودگاه پیام را زمینه‌ساز توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: این استان همچنین از مراکز علمی و پژوهشی و افراد کاردان و باتجربه برخوردار است که می‌تواند در توسعه صنعت در کشاورزی این خطه نیز تحول ایجاد کند.

استان البرز فاقد زیرساخت‌های یک استان است

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: باگذشت 5 سال از استان شدن البرز تاکنون این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور از چارت سازمانی و اعتبارات استانی مناسب برخوردار نشده است.

عطاالله ربانی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان البرز اظهار امیدواری کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای در جهت تأمین نیازها و رفع مشکلات اداری، صنعتی و کشاورزی این استان داشته باشند.

وی از ترافیک سنگین خودروها در استان البرز به‌ویژه در آزادراه کرج-تهران به‌عنوان یک معضل حاد که همراه با اتلاف وقت مردم است، نام برد و خواستار رفع این معضل شد.

ربانی نگاه علمی و تخصصی در حوزه‌های آب و فاضلاب استان البرز را مورد تأکید قرارداد و گفت: باید فکر تخصصی برای رفع مشکلات استانی در این زمینه حاکم شود.

وی همچنین به استعداد بالای استان البرز در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ضروری است از امکانات و ظرفیت‌های بالای علمی و پژوهشی استان در جهت تبدیل کشاورزی سنتی به شیوه‌های نوین تولید محصول بهره گرفت.

وی افزود: اکنون درآمد بسیاری از کشاورزان البرز در هر هکتار اراضی از 2 تا 5 میلیون تومان تجاوز نمی‌کند که با بهره‌گیری از پتانسیل‌های علمی و پژوهشی استان این درآمد تا چندین برابر افزایش خواهد یافت.

در همین رابطه