شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار استان قزوین افتتاح شد

دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان قزوین در مراسمی با حضور مسئولانی از بسیج، سپاه و فعالان بخش خصوصی افتتاح شد.

20 آذر 1401
کد خبر : 54911
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: اتاق قزوین، اولین اتاق بازرگانی در سطح کشور بود که به‌صورت غیرمستقیم دفتر بسیج را افتتاح کرد و بخش خصوصی استان قزوین، بسیجی‌وار از ابتدا وظیفه‌ای که بر عهده داشتیم را در کمک به کاهش آلام ناشی از آسیب‌های اجتماعی و ایفای نقش خطیر و مهم مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام داد.

مهدی بخشنده افزود: نگاه و تفکر بسیجی داشتن یک الزام است، بعد از ۳ سال از فعالیت دوره پنجم اتاق بازرگانی به لطف الهی و پشتیبانی نهادهای اجرایی و دولت و مردم به چشم‌اندازهای فعلی رسیده‌ایم و شاهد بودیم اگر اخلاص باشد؛ بسیاری از مشکلات سخت و طاقت‌فرسا حل می‌شود.

رئیس اتاق قزوین خاطرنشان کرد: توسعه صنعت در استان طی سه سال گذشته قابل‌تصور با دهه‌های گذشته نیست و میزان رشد استان و کشور خیلی از معادلات را بر هم زده است و تمام اتفاقات خوش جز ایجاد یک تفکر بسیجی در عرصه تولید نبوده و نخواهد بود؛ چراکه معتقدیم توسعه و اقتصاد و رفاه اجتماعی و ملی در کشورهای دیگر همان نگاه بسیجی ایران است.

وی ادامه داد: البته باید این را هم بپذیریم که مردم از ادارات ناراضی هستند. دولت تغییر کرده و در حال حاضر رئیس‌جمهور و استاندار خوبی داریم اما متأسفانه کارمندان ماشین ایجاد نارضایتی هستند و باید با تفکر بسیجی از صدمات پیشگیری شود.

وی افزود: طی سالیان اخیر و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پلیس امنیت اقتصادی مورد توجه مقام معظم رهبری است و می‌توانیم همراهی با دفتر بسیج و پلیس اقتصادی داشته باشیم. استراتژی اتاق قزوین بر این اساس است تا اتاق محور فعالیت‌ها و تصمیمات اقتصادی باشد و اعتمادساز میان فعالان واقعی اقتصادی و بدنه دولت باشیم.

رنجبر، رئیس سازمان بسیج اصناف استان قزوین نیز در این مراسم گفت: بسیج اتاق قزوین سال‌هاست در حال خدمت‌رسانی و فعال است و مأموریت‌های فراوانی با محوریت‌های بسیج و سپاه انجام شده در حوزه سیل، زلزله و حمایت از سربازان مستقر در نقاط صفر مرزی، اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته است.

حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار کرد: خوشبختانه اتاق در حوزه‌های مختلف خدمات ویژه‌ای در همراهی با بسیج و سپاه داشته و امروز دفتر بسیج تجار در اتاق قزوین در حالی افتتاح می‌شود که هماهنگی و همدلی بین اتاق و سازمان بسیج به حد عالی رسیده است. امروز زمان کار است و بسیج به‌عنوان بازوی توانمند همراه بازرگانان و تولیدکنندگان خواهد بود

طاهرخانی، جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین نیز در این مراسم گفت: بسیج ساخته شده برای مردم و کنار مردم باشد. بسیج یک روز در جنگ هشت‌ساله با دست‌خالی بر ابرقدرت‌های دنیا غلبه کرده و یک روز در مقابله با آسیب‌های سیل و زلزله ورود می‌کند. یکی از هزاران مأموریت بسیج، ایجاد امنیت است و یک مأموریت جدید در بخش بسیج تجار تعریف شده که با درایت ریاست اتاق بازرگانی و ظرفیت‌های استان گام‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم. خوشبختانه مهندس بخشنده و همکاران ایشان، همیشه همراه بسیج بوده‌اند.

فرماندار قزوین گفت: حوزه اقتصاد و فعالان اقتصادی نقش مهمی در انتقال پیام انقلاب اسلامی دارند که نادیده گرفته شده است، نباید فراموش کنیم که در حوزه تمدنی نقش اقتصاد و فعالان اقتصادی ویژه است.

عباس کاظمی با بیان اینکه اصناف بسیجی مجاهدان حوزه اقتصاد هستند، تصریح کرد: بسیج امروز نقش اکسیری را دارد که به هر مسی بخورد آن را به طلا تبدیل می‌کند، واقعیت بسیج این است که این روزها نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: حوزه اقتصاد در هر تمدنی نقش پیشران را دارد و در انتقال پیام انقلاب اسلامی باید به این حوزه در حد اعلا توجه کرد، گاهی در انتقال مفاهیم گفتمان مقاومت و انقلاب می‌گویند باید از ظرفیت‌های مختلفی مانند ظرفیت اساتید، حوزه علمیه و دانشجویان استفاده کرد چراکه این‌ها می‌توانند زبان گویای مفاهیم بلند انقلاب باشند.

فرماندار قزوین اظهار کرد: حوزه اقتصاد و فعالان اقتصادی نقش مهمی در انتقال پیام انقلاب اسلامی دارند که نادیده گرفته شده است، نباید فراموش کنیم که در حوزه تمدنی نقش اقتصاد و فعالان اقتصادی ویژه است.

وی بیان کرد: اقتصاد باید در فضا و اتمسفر بسیج قرار بگیرد تا به جایگاه شایسته کسب و نقش‌آفرینی کند، بسیج اصناف و بازاریان بزرگ اقدامات خوبی انجام دادند و شعار بسیج (ما می‌توانیم) را اجرایی کردند اما مورد توجه قرار نگرفته است.

کاظمی یادآور شد: در دهه 90 برنامه‌ها بر مبنای تصور ما نمی‌توانیم طراحی شده بود و نتیجه آن آسیب جدی به اقتصاد کشور بود، پیش‌بینی رشد اقتصادی 9 درصد شده بود اما با همین شعار، رشد منفی شد؛ رشد منفی نتیجه دور شدن از گفتمان بسیج بود.

وی خاطرنشان کرد: در این دهه بسیاری از عرصه‌های پیشران اقتصادی تعطیل شدند، چیزی که ما را از کارنامه و شناسنامه اقتصادی دهه 90 متفاوت می‌کند باور به همین گفتمان و شعار ما می‌توانیم است، علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها در مواردی که شعار ما می‌توانیم مورد توجه قرار گرفت اقدامات بزرگی رخ داد.

فرماندار قزوین بیان کرد: افتتاح دفتر بسیج تجار در قزوین را به فال نیک می‌گیریم، قزوین فعالان اقتصادی بزرگی دارد که می‌توانند با تکیه‌بر شعار بسیج موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند، بخش خصوصی مؤثرترین نقش در افزایش رشد اقتصادی استان داشته است و همراهی آن در کنار بسیج اصناف می‌تواند گام‌های اقتصادی بزرگی برای قزوین رقم بزند.

افضلی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز اظهار کرد: تفکر بسیجی در تمامی عرصه‌ها در استان قزوین غالب است. بسیج یک ایدئولوژی است برای از بین بردن بروکراسی‌های اداری در حوزه اجرا و اقتصاد چراکه یک موجود زنده است و با حوزه‌های دیگر اداری متفاوت است. در حوزه‌های مختلف بسیج به‌صورت خودجوش مسائل و مشکلات را بررسی و رسیدگی می‌کنند. ما سال‌هاست در بخش اقتصاد به دلیل تحریم‌ها در جنگ تن‌به‌تن با تمام دنیا هستیم.

محمدجواد اسلامی، دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران خاطرنشان کرد: ضرورت حرکت در جنگ ترکیبی امروز نیاز به قرارگاه جنگ ترکیبی دارد و جبهه اقتصاد یکی از حوزه‌های جنگی امروز است و رونق اقتصادی حرکتی برای مقابله با ضربات و حمله‌های دشمن است.

به گفته وی، اگر دولت در حوزه تعهدات ارزی از میزان ۷ درصد بگذرد و سنگی از جلوی پای فعالین اقتصادی بردارد؛ پویایی در اقتصاد و رونق کشور شکل خواهد گرفت. اتاق‌های بازرگانی محلی برای رفع مشکلات هستند.

اسلامی تصریح کرد: در هر صحنه اقتصادی نیاز به شورای مصلحت داریم که در حوزه‌های مختلف کشوری ورود می‌کند و بسیج تخصصی در اتاق‌های بازرگانی محلی برای مشورت بر اساس مصلحت در خصوص اتفاقات جامعه است. خوشبختانه بسیج تخصصی نشست‌های خوبی در سطح کشور برگزار کرده است و اتاق قزوین یکی از فعالین در عرصه‌های مختلف است و بسیج به‌عنوان یک جریان اصیل و بدون جناح گیری فعالیت می‌کند.

در همین رابطه