روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات رئیسه اتاق سمنان

اجرای ماده 25 قانون بهبود محیط کسب‌وکار به نجات صنایع کمک می‌کند

رئیس اتاق سمنان گفت: طبق ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار، صنایع نباید در اولویت قطع گاز و برق قرار گیرند و در صورت قطع این خدمات، باید خسارت جبران شود؛ اما اجرا نشدن این ماده، موجودیت صنایع را به خطر انداخته است.

03 دی 1401
کد خبر : 55048
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان گفت: باوجود گذشت ۱۰ سال از تصویب قانون بهبود محیط کسب‌وکار، ماده ۲۵ این قانون همچنان اجرایی نشده و ظاهراً عدم تخصیص ردیف بودجه مستقل برای اجرای آن از سوی سازمان برنامه‌وبودجه مانع اجرایی شدن این قانون مهم است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در سی و چهارمین نشست هیات رئیسه اتاق سمنان افزود: چند سالی است که قطع برق و گاز صنایع به اقدام قابل پیش‌بینی در تابستان و زمستان تبدیل شده است؛ درحالی‌که طبق ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب‌وکار که از ۱۰ سال پیش تصویب و ابلاغ شده، صنایع نباید در اولویت قطع گاز، برق و خدمات مخابرات از سوی دولت قرار گیرند و اگر دولت ناگزیر به قطع این خدمات شد، ملزم به جبران خسارت صنایع خواهد بود.

او ادامه داد: صنایع در تابستان ازنظر تأمین آب و برق در مضیقه هستند و در زمستان با افت فشار گاز در تنگنا قرار می‌گیرند و اگر چاره اندیشه نشود قطعاً صنایع با چالش‌های مواجه خواهند شد.

محمود نجفی سهی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: رعایت الگوی مصرف بسیار مهم است. متأسفانه مصرف برق مشترکان اصناف و خانگی به‌شدت بالاست تا آنجا که مصرف بیش‌ازاندازه برق بخش از فروش به‌حساب می‌آید؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود مقرراتی در این زمینه وضع شود.

در بخشی از این نشست، جمعه‌ای با اشاره به انتخابات سراسری اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کشور در اسفندماه، از اعضای اتاق درخواست کرد تا مشارکت چشمگیر در این رویداد داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه