رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

تکلیف ۲۰ هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی مشخص شد

طی یک سال اخیر بیش از ۲۰ هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شدند.

05 دی 1401
کد خبر : 55088
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر اقتصاد از تعیین تکلیف بیش از 20 هزار میلیارد کالا در سازمان اموال تملیکی خبر داد و گفت: بعد از هفت سال بیش از هزار خودروی متروکه با برگزاری مزایده، واگذار شد. از طرفی میزان فروش کالا ۵۰۰ درصد و میزان اعاده کالا به تجار و فعالان اقتصادی ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان اموال تملیکی، هدف گذاری وزارت اقتصاد را تسهیل تولید و اشتغال در کشورعنوان کرد و گفت: این موضوع در سازمان اموال تملیکی هم صدق می‌کند. بنابراین تلاش می‌کنیم، فعالیت اقتصادی را در کشور تسهیل کنیم.

او با بیان اینکه عملکرد سازمان از جهاتی هنوز نیازمند ارتقا است، اظهار کرد: موضوع هوشمند شدن سازمان را دنبال می‌کنیم و باید به زودی به نقطه‌ای برسیم که مشخص شود امروز صبح چه کالاهایی در کدام انبارها وارد یا خارج شدند. همچنین بحث سامانه‌ای شدن حوزه فروش و مزایده کالاها در انبارها مطرح است؛ موانعی در قانون داشت که تلاش می‌شود برطرف شود. باید نقطه‌ای را شاهد باشیم که بتوانیم ادعا کنیم هیچ خروج کالایی صورت نمی‌گیرد مگر از مسیر شفاف.

وی با اشاره به لایحه دوفوریتی که می‌توانست در امر رسوب کالا کمک کند، گفت: هدف این است که در حوزه مدیریتی انبارها اختیارات قانونی داشته باشیم و امیدواریم این لایحه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. همچنین امیدواریم بندی در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای ارتقای سازمان اموال تملیکی داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه