روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

بخش خصوصی توانمند در توسعه کشور اثرگذار است

در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق سمنان، ضمن دعوت از فعالان اقتصادی برای مشارکت در انتخابات اتاق‌ها و ارتقای جایگاه بخش خصوصی، تأکید شد: بخش خصوصی توانمند می‌تواند در توسعه کشور تأثیر قوی داشته باشد.

19 دی 1401
کد خبر : 55191
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، با اشاره به برگزاری انتخابات سراسری اتاق‌های سراسر کشور در اسفندماه، گفت: هر چه حضور اعضای اتاق در انتخابات پرشورتر باشد، بی‌شک جایگاه بخش خصوصی ارتقا می‌یابد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در پنجاه و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان، افزود: طبق آئین‌نامه انتخابات، اعضایی که سه سال سابقه کارت عضویت داشته باشند، می‌تواند برای داوطلبی اقدام کنند و آن دسته از اعضا که حداقل سابقه یک‌ساله عضویت داشته باشند می‌توانند کاندیدهای موردنظر خود را در 4 بخش صنعت، بازرگانی، کشاورزی و معدن برای یک دوره چهارساله انتخاب کند.

جمعه‌ای تصریح کرد: منتخبین اعضای هیات نمایندگان طبق قانون به‌صورت افتخاری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست، فرج‌الله معماری، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان با بیان اینکه کیک اقتصاد کوچک شده است گفت: فعالان اقتصادی باید ملزومات خود را بیان و بتوانند مطالبات خود را با محوریت توسعه احصا کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها تولید و صنایع توانسته‌اند پایدار باشند کارخانجات با تمام قوت به کار ادامه می‌دهند و توانسته‌ایم با مشکلات عدیده حقوق و دستمزد کارگران را به‌موقع پرداخت کنیم.

امیرحسین شقاقی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز پویایی واحدها صنایع را مهم دانست و تصریح کرد: صاحبان صنایع سرمایه‌های خود را در کارخانجات جانمایی کرده‌اند، تمام تلاش بر این است که بتوانیم تولید و صادرات انجام بدهیم تنها درخواست این جامعه از تصمیم گیران رفع موانع کسب‌وکار است.

همچنین سعید ترکمان، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان، اجماع و نقشه راه منسجم فعالان اقتصادی را مهم دانست و گفت: بخش خصوصی توانمند می‌تواند بسیار در توسعه کشور تأثیرگذار باشد، متأسفانه در حال حاضر صادرات به عراق دچار اختلال شده است، با تمام این موانع صادرکنندگان به دنبال بازارهای جدید هستند و توانسته‌اند با همکاری، بسیاری از موانع را حل کنند.

محمد همتیان، دبیر اتاق سمنان نیز تأثیرگذاری اتاق و نقش شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7000 قانون، دستورالعمل و آئین متضاد و مخل کسب‌وکار در کشور وجود دارد، شورای گفتگوی در این مدت با احصا این قوانین توانسته بسیاری از این قوانین را با همکاری دولت و مجلس احصا و اعلام کند.

وی گفت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی، همکاری‌های دوجانبه بسیار زیاد شده و توانمندسازی بخش خصوصی، به‌عنوان دستور کار مدیران دولتی قرار گرفته است.

عبدالحمید دربانیان، عضو هیات رئیسه اتاق توجه به واحدهای کوچک را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیران واحدهای کوچک خلأ اطلاعات قوانین دارند، اتاق آموزش‌های همسو برگزار می‌کنند ولی مدیران واحدهای خرد با حداقل نیروی کارگری باید خود را به‌روزرسانی کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق سمنان تصریح کرد: اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و تأمین اجتماعی نماینده دارد و توانسته در هیات‌های حل اختلاف تأثیرگذار باشد.

موضوعات :
در همین رابطه