رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

از سوی وزارت جهاد کشاورزی

عوارض صادراتی 1402 برخی محصولات جالیزی اعلام شد

عوارض صادراتی محصولات جالیزی پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

02 بهمن 1401
کد خبر : 55373
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، عوارض صادراتی برای محصولات جالیزی پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی در سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

بنابر این گزارش طبق به بند (۶) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کشت و تولید کالاهای اساسی متناسب با ابلاغ الگوی کشت با توجه به منابع آبی کشور و مطابق بند (ث) ماده (۱) و ماده (۵) آئین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، صادرات تعدادی از محصولات جالیزی که شامل پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی می‌شود از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ با دریافت عوارض از کلیه مبادی مجاز کشور و مشروط به کنترل و تاییدیه سیستمی توسط وزارت جهاد کشاورزی در سامانه جامع گمرکی (EPL) مجاز است.

ارزش پایه صادراتی این محصولات به صورت فصلی مورد بررسی و پایش و در صورت لزوم از طرق قانونی مورد بازنگری و اصلاح قرار خواهد گرفت.

بنابراین میزان عوارض برای پیاز، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی در سال آینده 100 درصد ارزش پایه صادراتی و برای سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی 70 درصد ارزش پایه صادراتی درنظر گرفته شده است.

در همین رابطه