رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان البرز مطرح شد

بر تأمین برق صنایع با ایجاد نیروگاه‌های گازی و خورشیدی تمرکز شود

استاندار البرز در نشست اخیر شورای گفت‌وگوی این استان، با اشاره به مساله تأمین برق صنایع در فصل گرما، بر ضرورت تمرکز بر ایجاد نیروگاه‌های گازی و خورشیدی برای رفع این مساله تأکید کرد.

30 فروردین 1402
کد خبر : 56111
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار البرز با اشاره به اهمیت تولید انرژی در سطح شهرک‌های صنعتی، گفت: امسال باید با احداث نیروگاه‌های CHP یا قرارگیری پنل‌های خورشیدی در کارخانه‌ها، تولید برق موردنیاز این مجموعه‌ها محقق شود.

مجتبی عبداللهی در نود و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز با اشاره نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: در همین راستا تلاش ما بر این است که مشکلات صاحبان صنایع استان را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد موضوع اول کشور است، افزود: در زمینه رفع گره‌های اقتصادی آماده شنیدن نقطه نظرات فعالان اقتصادی و مشورت‌دهی از سوی آنها هستیم.

استاندار البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی با حضور فعالان عرصه تولید و صنعت استان و گفت‌وگو در خصوص تحقق محورهای شعار سال جاری افزود: برای احصاء واحدهای صنعتی دچار مشکل که با کاهش تولید و تعدیل نیرو مواجه شده‌اند، به همراهی اتاق کرج نیاز است و مدیران شهرک‌های صنعتی استان نیز باید اطلاعاتی در این خصوص در اختیار ما قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت تولید انرژی در سطح شهرک‌های صنعتی افزود: سال گذشته متأسفانه توفیق آن‌چنانی در این مورد حاصل نشد، امسال باید با احداث نیروگاه‌های CHP یا قرارگیری پنل‌های خورشیدی در کارخانه‌ها، تولید برق موردنیاز این مجموعه‌ها محقق شود.

عبداللهی در ادامه احداث تصفیه‌خانه آب شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت: این موارد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با چند شرکت چینی که به‌صورت فاینانس در کشورمان سرمایه‌گذاری خواهند کرد، افزود: باید مفاد این تفاهم‌نامه با جدیت از سوی مسئولان اقتصادی استان دنبال شود و از صاحبان صنایع هم مشورت‌گیری داشته باشند.

استاندار البرز در ادامه تلاش برای تولید نیروی برق در استان را مهم برشمرد و افزود: در حال حاضر حدود هزار و ۶۰۰ مگاوات برق در البرز تولید می‌شود و این در حالی است که عدد هزار و ۹۰۰ مگاوات در زمان پیک مصرف برق در استان ثبت شده است، برای جبران این کسری ۳۰۰ مگاواتی باید در سطح اراضی هزار هکتار به بالا با استفاده از پنل‌های خورشیدی نیروی برق تولید کنیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید منتظر قائم فردیس حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند، افزود: این مجموعه توان تولید ۵۰۰ مگاوات برق دیگر را نیز دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار در این رابطه هستیم.

به گفته عبداالهی در بحث احداث تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌های استان باید به امکان بهره‌برداری از آن برای مصرف آب شرب توجه شود.

وی خواستار ورود فعالان اقتصادی به مسئله ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای متعدد در استان شد و افزود: سال گذشته مجوز ایجاد هزار هکتار گلخانه در استان صادر شد که تاکنون ۳۴۰ هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار البرز همچنین خواستار مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری انجام پروژه‌های عمرانی شد و گفت: در این رابطه به دنبال ایجاد اتوبان‌های جدید یا دوطبقه کردن اتوبان کرج _تهران و ساخت اتوبان جنوبی کنار مسیر عبوری خط راه‌آهن هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت صاحبان صنایع و مجموعه‌های تولیدی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ازجمله ساخت مدارس و احداث مجموعه ورزشی و مراکز درمانی گفت: به‌تبع چنین فعالیت‌هایی موجب افزایش ضریب امنیت در استان و کاهش جرائم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج، گفت: به دنبال سفر رئیس قوه قضائیه و هیات همراه به استان البرز، به نیابت از فعالان اقتصادی البرز و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جدید، تأکید کردیم که دولت در بیشتر امور هدایتگر و حمایت‌کننده باشد و در مقابل با پذیرش نقش بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها فرصتی برای بهبود شرایط اقتصادی، افزایش توان تولید و صادرات و درنهایت کاهش تورم در جامعه ایجاد شود.

پرهام رضایی در نود و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و حمایتی دستگاه قضا در جهت جلوگیری از ورشکستگی واحدهای صنعتی و کمک به ازسرگیری فعالیت مجموعه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، در حضور رئیس قوه قضائیه به این مسئله تأکید شد که در سال جاری این موارد با جدیت بیشتری دنبال شود.

رئیس اتاق کرج همچنین با اشاره به دیدار نوروزی فعالان بخش خصوصی البرز با مدیران دولتی، گفت: امید است این همراهی مدیران و مسئولان دولت با فعالان اقتصادی در تداوم برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌منظور پیگیری مسائل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان و رفع موانع و مشکلات پیش‌رو مؤثر واقع شود.

به گفته رضایی، در ابتدای سال جاری و از سوی مقام معظم رهبری شعار سال با عنوان مهار تورم؛ رشد تولید نام‌گذاری شد که نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در پیشرفت کشور دارد.

رئیس اتاق کرج ادامه داد: عمل به شعار سال و تحقق آن دورنمایی را برای مدیران دولتی و بخش خصوصی ترسیم می‌کند که در قالب آن برای ادامه مسیر، برنامه‌ریزی و فعالیت مستمری داشته باشند؛ چراکه باید اثرات رشد اقتصادی در وضعیت معیشت مردم نمایان شده و موجب ارزآوری بیشتر برای کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفایی اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه