رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با حضور سفرای کشورهای عضو اکو

اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری اردبیل رونمایی شد

هم‌زمان با افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳، اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری این استان نیز با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و حاشیه دریای سیاه رونمایی شد.

12 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56233
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هم‌زمان با افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل رونمایی شد.

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با محوریت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای طرح‌های حوزه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ابعاد اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعتی، معدن، تجارت، حوزه خدمات و… برگزار شد و در قالب میزهای تخصصی فعالان این حوزه‌ها با شرکت‌کنندگان خارجی اعم از ترکیه، تاجیکستان، رومانی، صربستان، بلغارستان، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و چین به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: در قالب این همایش سعی شد تا میهمانان و سفرای کشورهای عضو اکو بیش از گذشته با توانمندی‌های استان اردبیل و قابلیت‌های آن در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و همچنین تجارت آشنایی پیدا کنند.

حسین پیرمؤذن اظهار کرد: در کنار گسترش مناسبات اقتصادی با رویکرد گردشگری، سعی بر این است تا با نگاه جهان عاری از خشم و خشونت بتوان تلاش مؤثرتری را در تقویت مؤلفه‌های همگرایی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز فراهم کرد.

وی تصریح کرد: هرچند تفاوت فرهنگ‌ها، زبان‌ها و آداب و سنن را در این کشورها شاهد هستیم اما گردشگری می‌تواند پل همگرایی، هم‌زیستی و نقطه وحدت بیشتر برای مردم این کشورها باشد تا بیش از گذشته بتوانند در ابعاد مختلف فعالیت‌ها را به‌پیش ببرند.

رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی گفت: اعضای عضو اکو با طی کردن مسافت‌های مختلف این بار به سرزمین شایستگی‌ها با کلکسیونی از توانمندی‌های حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجارت روی آوردند تا در یک تعامل مشترک بتوانند سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را انجام دهند.

پیرمؤذن ضرورت استفاده از تجارب مفید و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های ممتاز اردبیل را در قالب این رویداد یادآور شد و افزود: ما فرصت‌ها را مغتنم می‌دانیم و این نشست را آغاز حرکتی مؤثر در تقویت روابط و همکاری‌های مشترک به‌حساب می‌آوریم تا نقطه عطفی در تداوم این همکاری‌ها و همدلی‌ها باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گسترش روابط سالم و سازنده با دنیا بسیار مهم و اساسی است و قطعاً با تلاش مسئولان کشوری به‌ویژه وزارت امور خارجه توانمندی دیپلماسی گردشگری را بیش از گذشته شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی اضافه کرد: تنها استراتژی مؤثر در این حوزه تقویت دیپلماسی گردشگری با نگاه ارتقای صلح و ثبات در منطقه است تا بتوان فرصتی بی‌نظیر در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها شکل داده و به وجود آورد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل و معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، از سفرای کشورهای عضو اکو تجلیل و در قالب میز تخصصی توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن و… در معرض توجه میهمانان و شرکت‌کنندگان این رویداد قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه