شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس سندیکای کنسرو ایران در حاشیه نمایشگاه صنعت پخش مطرح کرد

تحول لجستیک پیش‌نیاز افزایش بهره‌وری در صنعت پخش است

مسعود بختیاری با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری در صنعت توزیع و پخش کشور گفت: برای تحقق این امر نیازمند ایجاد تحول لجستیکی در صنعت پخش هستیم.

22 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56361
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس سندیکای کنسرو ایران با حضور در غرفه اتاق ایران در نمایشگاه صنعت پخش ایران با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تمام حلقه های تامین ارزش شامل تامین، تولید و عرضه با هم مورد توجه قرار بگیرند گفت: متاسفانه آنطور که باید و شاید در راستای انسجام رابطه بین این حلقه ها در کشور موفق نبودیم.

مسعود بختیاری در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» افزود: اگرچه ظرف چند سال اخیر جهش مثبتی در بهبود و بهینه سازی توزیع رخ داده اما هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب داریم. اگر بهره وری در سیستم توزیع افزایش یابد کالاهای تولید شده با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده نهایی می رسند.

او با اشاره به اقدامات انجمن ملی صنعت پخش ایران برای افزایش آگاهی بخشی و آموزش شرکت های پخش گفت: این اقدامات در صورت استمرار و حمایت بخش دولتی می تواند موفقیت آمیز باشد. بخش دولتی هم از طریق بهبود محیط کسب و کار و هم با حمایت های مالی و ارائه تسهیلات با بهره مناسب باید به کمک شرکت های پخش بیاید تا این شرکت ها بتوانند به ویژه در بخش لجیستیک تحول ایجاد کنند.

بختیاری با تاکید بر اینکه یکی از گلوگاه‌های اساسی توزیع که با چالش مواجه است مربوط به حوزه لجستیک است افزود: این بخش باید به روزرسانی و بهینه شود. این امر نیازمند سرمایه است و شبکه بانکی باید آن را تامین کند. اگر تمامی این حلقه ها بتوانند در جای مناسب خود به هم متصل شوند در نهایت زنجیره ارزش می تواند به درستی کار خود را انجام دهد.

او با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی باید همگراتر شوند افزود: ما تشکل های بخش خصوصی باید انسجام و تعاملات بیشتری داشته باشیم. اینجاست که نقش اتاق ایران به عنوان نهادی که یکی از وظایف آن سامان بخشی و ایجاد ارتباط و تعامل بین تشکل های مختلف ذیل این اتاق است، بیشتر نمایان می شود. این انسجام بخشی در مجموع به نفع زنجیره ارزش خواهد بود.

در همین رابطه