شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

مدیر اداره اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران

مکانیسم تهاتر به افزایش مبادلات تجاری ایران و مالزی کمک خواهد کرد

سما فرخنده نژاد مدیر اداره اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران تاکید کرد: راه‌اندازی مکانیسم تهاتر میان ایران و مالزی سطح روابط تجاری میان دو کشور را افزایش خواهد داد.

23 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56382
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عمارات سینگام رئیس اتاق مشترک مالزی-میانمار با حضور در اتاق ایران با سما فرخنده‌نژاد مدیر اداره اروپا معاونت بین‌الملل اتاق ایران دیدار کرد. در این نشست مدیر امور بین‌الملل اتاق کرج، عضو هیات مدیره انجمن وارد کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی و اینتان عزیزان، نایب رئیس اتاق مشترک مالزی-میانمار نیز حضور داشتند.

فرخنده نژاد با اشاره به موانع موجود در توسعه همکاری‌های تجاری ایران و مالزی، گفت: محدودیت‌های بانکی اصلی‌ترین عامل مؤثر بر کاهش تجارت بین‌الملل است. لذا به کارگیری ارزهای ملی و یا حتی تعریف مکانیزم بارتر یا تهاتر میان دو کشور می‌تواند به عبور از این شد کمک کرده و روابط دو جانبه را ارتقا دهد.

او به زمینه‌های همکاری بین دو کشور اشاره کرده و افزود: سرمایه گذاری مشترک در زمینه غذا، دارو و واکسن‌ها، تولید مواد ارایشی و بهداشتی حلال، گردشگری سلامت، داروهای گیاهی، صنایع دستی  و غیره می‌تواند به افزایش سطح همکاری‌ها منجر شود.

فرخنده نژاد تأکید کرد: اتاق ایران آمادگی برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در این زمینه‌های مشترک همکاری بین شرکت‌های مالزیایی و تشکل‌های تخصصی ایرانی را دارد.

در ادامه این نشست سینگام، رئیس اتاق مشترک مالزی - میانمار هم از برگزاری سلسله نشست‌های مستمر میان اعضای خود با طرفین ایرانی در ماه‌های آتی در اتاق خبر داد و گفت: از اتاق ایران دعوت می‌کنم در نشستی که به زودی با حضور فعالان اقتصادی کشور میانمار و پاکستان در شهر کوالالامپور برگزار خواهد شد، شرکت کند.

در این نشست فلاحتی، مدیر امور بین‌الملل اتاق کرج نیز به نمایندگی از  اتاق کرج به عنوان اتاق معین کشور مالزی در توسعه روابط دوجانبه از آن‌ها برای بازدید از اتاق البرز و شناسایی واحدهای صنعتی برای همکاری‌های دوجانبه دعوت کرد.

موضوعات :
در همین رابطه