روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اندونزی

تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و اندونزی امضا شد

در جریان سفر رئیس‌جمهوری به اندونزی، علاوه بر امضای تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی، دو کشور درباره لغو روادید و تولید فرآورده‌های دارویی نیز به تفاهم رسیدند.

02 خرداد 1402
کد خبر : 56490
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هم‌زمان با سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان دو کشور برگزار شد و مقامات دو کشور ۱۱ سند همکاری امضا کردند.

ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر کرده است، صبح سه‌شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه بین‌المللی جاکارتا شد و از سوی «ذولکیفلی حسن» وزیر تجارت اندونزی مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار با رئیس جمهور اندونزی و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقامات دو کشور و همچنین دیدار با رئیس اتحادیه آ. سه. آن، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و گفت‌وگو با تجار و بازرگانان اندونزی و ایران بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر دو روزه است.

در این بین تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌ای دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دو جانبه در زمینه نفت و گاز از جمله اسناد همکاری امضا شده میان وزاری امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با همتایان اندونزیایی بود.

در ادامه، این اسناد همکاری در حضور روسای جمهور دو کشور رونمایی شد.

در همین رابطه