روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شهرکرد در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری

بروکراسی‌های اداری و موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود

شهرام زارع، رئیس اتاق شهرکرد با اشاره به دشواری جذب سرمایه‌گذار، می‌گوید: بروکراسی‌های اداری و موانع دست و پاگیر برای سرمایه‌گذاران باید برداشته شود تا امکان استفاده از مزیت‌های اقتصادی استان وجود داشته باشد.

24 خرداد 1402
کد خبر : 56727
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد، فرهنگ کارآفرینی و امنیت در سرمایه‌گذاری را یکی از چالش‌های حوزه صنعت و تولید در کشور دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذار کار دشواری است و بروکراسی اداری در استان یک معضل بزرگ محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو برای موفقیت در این حوزه، باید موانع دست و پاگیر در مسیر سرمایه‌گذاران و بوروکراسی‌های اداری برطرف شود.

شهرام زارع در نشست هیات رئیسه اتاق شهرکرد و مدیران اقتصادی بانک‌های استان چهارمحال و بختیاری با استاندار، افزود: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی پرواز و اجاره هواپیمای باری باربری در چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرده و از آنجایی افزایش پروازها برای حضور فعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، باید موانع پیش پای چنین سرمایه‌گذارانی برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه اتاق‌های شهرستان و در صدر آنها اتاق ایران یک دپارتمان قوی اقتصادی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: هیات رئیسه جدید اتاق شهرکرد نیز سیاست‌های خوبی در پیش دارد و ارتقای عملکرد اتاق در استان را پیگیری می‌کند.

زارع افزود: اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مستقل از دولت فعالیت می‌کنند؛ اما با دولت برای رشد اقتصادی و بهبود کسب‌وکار در کشور همراه هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری چندین محصول جهانی تولید می‌شود و در تولید و صادرات بادام، گز، فولاد، خوراک آبزیان، ماهیان سردابی و محصولات پتروشیمی حرف برای گفتن داریم؛ ازاین‌رو هرگونه مانع زدایی برای تولید، فروش و صادرات، به نفع کل استان و کشور تمام می‌شود.

 وی با تأکید به اینکه دعوت از سفرای کشورهای مقصد محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به استان در انعقاد قراردادهای تجاری مؤثر است، خاطرنشان کرد: برای دایر کردن نمایشگاه‌های دائمی در معرفی محصولات تولیدی استان برنامه داریم، که این مسئله در افزایش صادرات مؤثر است.

زارع افزود: دعوت از وزرای اقتصادی دولت ازجمله وزیر صمت، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهارمحال و بختیاری می‌تواند در مرتفع کردن مشکلات مؤثر باشد.

رئیس اتاق شهرکرد در خصوص منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: باید این منطقه برای حضور سرمایه‌گذاران فعال شود، این منطقه در زیرساخت‌ها و گمرک دچار مشکل است که باید مشکلات این منطقه به‌سرعت حل شود، این منطقه دارای بارانداز راه‌آهن است و یک مزیت ویژه محسوب می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، فاقد انبار گمرک هستند، تأکید کرد: انبار گمرک در شهرستان‌هایی مانند بروجن و لردگان یک ضرورت است.

 زارع با بیان اینکه نقدینگی بانک‌ها یک مشکل بزرگ در چهارمحال و بختیاری در حوزه صنعت محسوب می‌شود، گفت: شرکت‌های خصوصی گردش مالی بالایی دارند، درصدد هستیم تا گردش مالی این شرکت‌ها در بانک‌های استان باشد و مشکل نقدینگی بانک‌ها نیز حل شود تا بتوانند تسهیلات پرداخت کنند.

امسال باید نرخ بیکاری و تورم در استان تک‌رقمی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری و تورم استان در سال جاری باید تک رقمی شود، گفت: تحقق این مهم نیازمند تقویت نقش بخش خصوصی است.

غلامعلی حیدری در نشست با هیات رئیسه اتاق شهرکرد و مدیران اقتصادی بانک‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه اقتصادی استان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

حیدری با تأکید بر افزایش همدلی، هم‌افزایی و وحدت برای تحقق اهداف توسعه‌ای و تسریع در روند پیشرفت استان، تصریح کرد: با تعامل بیش‌ازپیش دولت و بخش خصوصی می‌توان برنامه‌های اقتصادی استان را به نحو بهتری پیش برد.

وی بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای جذب آنان در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: فعال شدن بخش اقتصادی وزارت امور خارجه از اقدامات مهم و مؤثر دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، راه‌اندازی پایانه صادراتی در حوزه‌های مختلف را ضروری اعلام کرد و گفت: گردش مالی تمامی محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری باید درون استان انجام و تولیدات از طریق گمرک استان صادر شود.

حیدری، تحول در اقتصاد استان را ضروری و نیازمند همکاری فعالان حوزه تولید دانست و افزود: در این راستا شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تأثیرگذار است.

وی بهره‌مندی از توافق‌نامه‌های ملی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان را ضروری اعلام کرد و اظهار کرد: تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به استان و سرمایه‌گذاری در زنجیره‌های تولید مانند فرش و صنایع‌دستی موردتوجه مسئولان مرتبط قرار گیرد.

حیدری برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در چهارمحال و بختیاری را راهکار مؤثری برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان دانست و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان حذف کاغذبازی اداری و بهبود کسب‌وکار با هدف مهار تورم را در دستور کار قرار دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه به تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی مجتمع‌های دام‌پروری، شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های گردشگری در تمامی شهرهای استان بر اساس آمایش سرزمینی و طبق برنامه‌ریزی مشخص انجام شود.

وی به لزوم حمایت از مشاغل خانگی به‌ویژه برای رنان سرپرست خانوار تأکید کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری‌ها بازارچه‌های عرضه محصولات محلی در شهرهای استان را راه‌اندازی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با ۱۵ سفیر ایران در کشورهای مختلف نشست برگزار شده و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های این نقطه از ایران اسلامی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

وی یادآور شد: یک بسته کامل از معرفی ظرفیت‌های گردشگری، زیرساختی، تولیدی و محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی آماده شود.

حیدری تصریح کرد: پیگیری لازم برای حضور سفیران کشورهای مختلف در چهارمحال و بختیاری و سفر مسئولان ارشد استان به کشورهای هدف صادراتی در دستور کار قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه