رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست فعالان اقتصادی زنجان با سفیر ایران در ایروان مطرح شد

صادرات 3 میلیارد دلاری به ارمنستان قابل‌دستیابی است

سفیر جدید ایران در ایروان در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران استان زنجان به اشاره به هدف‌گذاری 3 میلیارد دلاری برای صادرات ایران به ارمنستان این رقم را قابل‌دستیابی دانست و بر ضرورت نقش زنجان در این مسیر تأکید کرد.

27 خرداد 1402
کد خبر : 56752
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، با اشاره به هدف‌گذاری توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان زنجان با کشورهای همسایه، گفت: با توسعه مناسبات و مراودات تجاری در چند سال اخیر، ایران به‌عنوان یکی از شرکای اصلی کشور ارمنستان تبدیل شده است.

صمد یوسفی اصل در نشست مشترک فعالان اقتصادی و مدیران دولتی استان زنجان با سفیر جدید ایران در ایروان، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی اتاق زنجان، جلسات مشترک در هفته با سفرای ایران در کشورهای مختلف در راستای توسعه مبادلات تجاری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: افزایش کیفیت تولید محصولات می‌تواند منجر به حضور هر چه بیشتر در بازارهای جهانی و کشورهای دیگر شده و صادرات کالای ایران هر چه بیشتر رونق پیدا کند.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در حوزه‌های نساجی و تولیدات برقی، استان زنجان مراوداتی با کشور ارمنستان داشته است، گفت: در نظر داریم تا برنامه‌ریزی صادرات محصولات دیگری نیز را به کشور ارمنستان که یک بازار مطلوب و بسیار خوب برای محصولات تولیدی استان زنجان است را انجام دهیم.

هدف‌گذاری تجارت ۳ میلیارد دلاری با ارمنستان

سفیر جدید ایران در ایروان نیز در این جلسه با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع مشکلات تجار و ارتباط بیشتر با کشور ارمنستان انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: فراهم‌سازی بستر برای حضور و توسعه روابط هرچه بیشتر بین دو طرف یکی از وظایف سفارت است.

مهدی سبحانی با بیان اینکه زنجان می‌تواند به‌عنوان مکمل تجاری کشور ارمنستان مطرح شود، تصریح کرد: تولیدات استان زنجان در بخش‌های صنایع کوچک، دام‌پروری و کشاورزی و صنایع غذایی می‌تواند در کشور ارمنستان بسیار موفق باشد.

سفیر جدید ایران در ارمنستان با تأکید بر اینکه سهم استان زنجان از بازار صادرات کشور ارمنستان باید افزایش پیدا کند، گفت: با توجه به آمار موجود و سهم پایین استان زنجان از بازار کشور ارمنستان مراودات را باید افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر نخست‌وزیر ارمنستان به ایران مقرر شد سهم صادرات ایران به این کشور به ۳ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند، افزود: این هدف‌گذاری قابل‌دستیابی است و سرمایه‌گذاری در صنایع زودبازده و جذب سرمایه‌گذار ارمنی برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور نیز همراه با تولیدات مشترک برای صادرات به دیگر کشورها می‌تواند در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه ارمنستان دروازه ورود به بازار کشورهای اوراسیا و یک بازار ۲۰۰ میلیون نفری است، اظهار کرد: صادرات کالاهایی چون محصولات دارویی نیز می‌تواند در سبد صادرات ما به کشور ارمنستان قرار گیرد و این مهم با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در این بخش وجود دارد قابل‌رسیدگی است.

سبحانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی محصولات تولیدی استان زنجان می‌تواند در کشور ارمنستان موردتوجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید تجار ارمنی را با ظرفیت‌های تولیدی خودمان آشنا کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه