رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق گرگان در نشست شورای گفت‌وگوی استان گلستان

مراجعه به نظر کارشناسی بخش خصوصی مانع بروز بسیاری از مشکلات است

امیر یوسفی، رئیس اتاق گرگان با اشاره به مسائلی که در دوره بلاتکلیفی وزارت جهاد کشاورزی دامن‌گیر فعالیت‌های این حوزه شده است، گفت: مراجعه به نظر کارشناسی بخش خصوصی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات فعلی کشور جلوگیری کند.

30 خرداد 1402
کد خبر : 56795
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، با تأکید بر اینکه صنعت طیور برای اقتصاد استان گلستان بسیار با اهمیت است، گفت: بلاتکلیفی جهاد کشاورزی بعد از استعفای وزیر پیشین، مشکلاتی ایجاد کرده و تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی، مشکلات زیادی برای صنعت طیور به دنبال داشته است.

امیر یوسفی در شصت و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان گفت: مراجعه به نظر کارشناسی بخش خصوصی می‌توانست از بروز بسیاری از مشکلات فعلی اقتصاد و کشور جلوگیری کند و در ادامه پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی ازنظر کارشناسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و رفع مشکلات موجود استفاده کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به خشک‌سالی‌های حاکم بر استان گلستان، برداشت محصول نزدیک به ۵۰ درصد پیش‌بینی‌ها بوده و در کنار این مسئله، قیمت گندم به رقم پیشنهادی و مدنظر کشاورزان (۱۷ هزار تومان) نرسیده که تأثیر منفی بر اقتصاد این حوزه خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در بخش دیگری از این نشست، اظهار کرد: با عنایت به برداشت محصول سیب‌زمینی استان گلستان و کیفیت بالای آن، در حوزه ملی پیگیر برند سازی این محصول استان و موفق به اخذ نظر مساعد شدیم.

یوسفی همچنین با اشاره به مسائل حوزه انرژی، افزود: در موضوع صرفه‌جویی، نخستین جایی که هدف گرفته می‌شود صنعت است درصورتی‌که صنعت حال‌وروز خوبی ندارد و اگر متوقف شود زمینه معیشتی مردم که از مهم‌ترین فاکتورها است با مشکل مواجه می‌شود.

به گفته وی، در سال رشد تولید باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جلوی تولید را نگیرد.

در ادامه این نشست، مبصری، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: تنها افق امیدوارکننده اقتصاد استان گلستان تأسیس منطقه آزاد اینچه برون است. این اقدام می‌تواند رونق قابل‌توجهی را در صنعت استان ایجاد کند و نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار روابط تجاری را محقق سازد.

مبصری به نیازهای اولیه منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و افزود: ۵۳ همت منابع سرمایه‌گذاری نیاز است که نزدیک به ۵۰ درصد آن به عهده دولت است که ۱۲ همت آن را دولت مستقیم متعهد شده است و ۱۴ همت آن از فروش اراضی محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق گرگان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اینچه برون، تقدم با دولت است و پس‌ازآن سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی انجام خواهد شد.

به گفته وی، اساسی‌ترین نیاز منطقه آزاد اینچه برون برق است که باید به روش‌های گوناگون تأمین شود.

موضوعات :
در همین رابطه