رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق زنجان در سخنرانی مراسم روز حسابدار عنوان کرد

عدم وجود حسابرسان معتمد بومی، معضل بنگاه‌های اقتصادی زنجان

رئیس اتاق زنجان معتقد است عدم وجود حسابرسان معتمد بومی، از مهم‌ترین معضلات بنگاه‌های اقتصادی استان زنجان است.

20 آذر 1395
کد خبر : 5766
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم گرامیداشت روز حسابدار به همت اتاق زنجان و باهدف تجلیل و شناساندن نقش حسابداران در شفافیت اطلاعات مالی و توسعه اقتصادی کشور برگزار شد.

رئیس اتاق زنجان در این مراسم ضمن ارج نهادن به مقام والای حسابداران از این افراد به‌عنوان امانت‌داران شرکت‌ها نام برد و گفت: بی‌شک بخش قابل‌توجهی از اطلاعات شرکت‌ها در دسترس حسابداران قرار دارد که افشای هر یک از این اسناد می‌تواند صدمات غیرقابل جبرانی را بر پیکر بنگاه‌های اقتصادی وارد نماید.

غلامحسین جمیلی داشتن صداقت، امانت‌داری و نظم را از خصایص مهم حسابداران دانست و تأکید کرد: متأسفانه در مباحث مالی در استان زنجان نقاط ضعف زیادی دیده می‌شود که امیدواریم، سال آینده در همین مراسم با تلاش شما عزیزان شاهد برطرف شدن بخشی از این مشکلات باشیم.

رئیس اتاق زنجان عدم وجود حسابرسان معتمد بومی را یکی از مهم‌ترین معضلات بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: عدم وجود چنین مؤسساتی به‌هیچ‌وجه شایسته استان زنجان نیست.

جمیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری گفت: این رشته جزو قدیمی‌ترین رشته‌های دانشگاهی بوده و هرسال به تعداد فارغ‌التحصیلان آن افزوده می‌شود ولی متأسفانه تنها تعداد محدودی از این اشخاص با توجه به استعدادهای ذاتی خود جذب شرکت‌ها و دوایر دولتی می‌شوند.

رئیس اتاق زنجان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد تأسیس مؤسسات مالی توانمند جهت پوشش انتظارات شرکت‌های بورسی و فرا بورسی باشیم. چراکه در حال حاضر متأسفانه هیچ شرکت حسابرسی در زنجان که قادر به انجام حسابرسی این‌گونه شرکت‌ها باشد، دایر نیست.

وی خواستار راه‌اندازی نهضتی در جهت تربیت مدیران مالی توانمند در استان شد و تصریح کرد: باید با شناسایی افراد توانمند و تقویت آن‌ها از این اشخاص در سطوح بالای مالی بهره‌مند شویم.

جمیلی در ادامه با گریز به مسئله برجام در کشور افزود: آنچه امروز به‌عنوان برجام از آن تعبیر می‌شود در اصل اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ورود به عرصه اقتصادی کشور است لذا باید به‌تبع حضور شرکت‌های خارجی در استان استانداردهای بین‌المللی در ارزیابی شرکت‌ها و صورت‌های مالی لحاظ چراکه مراودات بین‌المللی بدون لحاظ شفافیت مالی امکان‌پذیر نیست.

 وی گفت تنها راه تأمین مالی شرکت‌ها اخذ تسهیلات بانکی نیست. او اضافه کرد: در حال حاضر پیش‌نویسی در حال تنظیم است که در صورت نهایی شدن شرکت‌های سهامی خاص می‌توانند وارد بازار بورس و فرابورس شوند و این حضور یکی از بهترین راه‌های تأمین شفافیت مالی هست.چراکه به‌تبع این اقدام می‌تواند شاهد خلق ثروت و افزایش درآمد و سایر شاخص‌های سرانه اقتصادی در استان باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه