رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یزد در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان

صنایع نسبت به پژوهش بی‌توجه بوده‌اند

رئیس اتاق یزد معتقد است توجه به تحقیق و پژوهش از نیازهای مغفول مانده بخش خصوصی در کشور است و یزد از استان های پیشرو در زمینه ارتباط بین دانشگاه و صنعت بوده است.

21 آذر 1395
کد خبر : 5812
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یزد در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در هفته پژوهش، بر تحقیق و پژوهش به‌عنوان یکی از نیازهای مهم بخش خصوصی تأکید کرد.

محمدرضا قمی بابیان اینکه امروز یکی از نیازهای بخش خصوصی توجه به تحقیق و پژوهش در زمینه‌های گوناگون برای رشد و توسعه تولید است، عنوان کرد: با اعتمادسازی بیشتر بین صنعت و دانشگاه‌ها بخش خصوصی حمایت‌های ویژه‌ای در این زمینه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه حمایت‌های مالی از حوزه تحقیق و پژوهش بیشتر از طرف دولت بوده گفت: باوجود مشکلاتی که در بدنه تولید و صنعت در سطح کشور وجود دارد به جرات می‌توان گفت که صنایع نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و حتی نیاز نداشتند ارتباطی با دانشگاه‌ها برقرار کنند.

رئیس اتاق یزد بابیان اینکه رفع مشکلات صنعت توسط دیگران انجام می‌شده تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های سال‌های اخیر و حمایت‌هایی که دولت از دانشجویان و پژوهشگران دارد باعث شده تا شرایط تغییر کند و موضوع تحقیق و پژوهش در کشور جدی‌تر موردتوجه باشد.

قمی با اشاره به سابقه یزد در چند سال گذشته در زمینه برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه اضافه کرد: شروع این‌گونه اقدامات در دهه 90 بود و یکی دو سال ابتدایی این دهه ارتباط بین صنعت و دانشگاه مطرح شد و در یزد به اجرا درآمد اما امروز شرایط تفاوت بسیاری پیداکرده و این موضوع بسیار موردتوجه هر دو طرف قرارگرفته است. وی با تأکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: یزد استانی پیشرو در زمینه ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

 رئیس اتاق یزد با تاکید بر تقویت و تحکیم روابط بین صنعت و دانشگاه بیان داشت: خوشبختانه تحقیق و پژوهش به قشر دانشجو وابسته نیست و پژوهش‌ها در زمینه دستیابی به فنّاوری‌های نوین و صنعت به دیگر مقاطع تحصیلی و حتی بین دانش‌آموزان نیز مطرح است.

موضوعات :
در همین رابطه