رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق یزد در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان

صنایع نسبت به پژوهش بی‌توجه بوده‌اند

رئیس اتاق یزد معتقد است توجه به تحقیق و پژوهش از نیازهای مغفول مانده بخش خصوصی در کشور است و یزد از استان های پیشرو در زمینه ارتباط بین دانشگاه و صنعت بوده است.

21 آذر 1395
کد خبر : 5812
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق یزد در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در هفته پژوهش، بر تحقیق و پژوهش به‌عنوان یکی از نیازهای مهم بخش خصوصی تأکید کرد.

محمدرضا قمی بابیان اینکه امروز یکی از نیازهای بخش خصوصی توجه به تحقیق و پژوهش در زمینه‌های گوناگون برای رشد و توسعه تولید است، عنوان کرد: با اعتمادسازی بیشتر بین صنعت و دانشگاه‌ها بخش خصوصی حمایت‌های ویژه‌ای در این زمینه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه حمایت‌های مالی از حوزه تحقیق و پژوهش بیشتر از طرف دولت بوده گفت: باوجود مشکلاتی که در بدنه تولید و صنعت در سطح کشور وجود دارد به جرات می‌توان گفت که صنایع نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و حتی نیاز نداشتند ارتباطی با دانشگاه‌ها برقرار کنند.

رئیس اتاق یزد بابیان اینکه رفع مشکلات صنعت توسط دیگران انجام می‌شده تصریح کرد: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های سال‌های اخیر و حمایت‌هایی که دولت از دانشجویان و پژوهشگران دارد باعث شده تا شرایط تغییر کند و موضوع تحقیق و پژوهش در کشور جدی‌تر موردتوجه باشد.

قمی با اشاره به سابقه یزد در چند سال گذشته در زمینه برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه اضافه کرد: شروع این‌گونه اقدامات در دهه 90 بود و یکی دو سال ابتدایی این دهه ارتباط بین صنعت و دانشگاه مطرح شد و در یزد به اجرا درآمد اما امروز شرایط تفاوت بسیاری پیداکرده و این موضوع بسیار موردتوجه هر دو طرف قرارگرفته است. وی با تأکید بر تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: یزد استانی پیشرو در زمینه ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

 رئیس اتاق یزد با تاکید بر تقویت و تحکیم روابط بین صنعت و دانشگاه بیان داشت: خوشبختانه تحقیق و پژوهش به قشر دانشجو وابسته نیست و پژوهش‌ها در زمینه دستیابی به فنّاوری‌های نوین و صنعت به دیگر مقاطع تحصیلی و حتی بین دانش‌آموزان نیز مطرح است.

موضوعات :
در همین رابطه