شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در نشست شورای گفت‌وگوی خوزستان مطرح کرد

واگذاری اداره پایانه‌های مرزی به بخش خصوصی به بهبود خدمات کمک می‌کند

محمدجواد امانی، واگذاری مدیریت زیرساخت و اداره پایانه‌های مرزی خوزستان به بخش خصوصی به بهبود خدمات و افزایش بهره‌وری منجر می‌شود و منفعت آن به دولت و بخش خصوصی خواهد رسید.

05 اسفند 1402
کد خبر : 6045
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر ضرورت واگذاری اداره پایانه‌های مرزی در خوزستان به بخش خصوصی گفت: راهکار بهبود خدمات در پایانه‌های مرزی این است که مدیریت نگهداری، فضاسازی، تأمین زیرساخت پایانه‌ها به بخش خصوصی توانمند واگذار شود و پایانه به نمایشگاهی از محصولات کل کشور تبدیل شود.

محمدجواد امانی در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان، افزود: در برخی موارد علت برخی مشکلات اطلاع نداشتن از قوانین و دستورالعمل‌ها عنوان شده که بخش خصوصی را متضرر و نسبت به بخش دولتی بدبین کرده است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید مدیران حوزه صادرات را برای حل مشکلات بشناسند گفت: اتاق بازرگانی به‌عنوان حلقه اتصال بین صادرکننده‌ها و مسئولان عمل می‌کند که با تشکیل کارگروه‌های ویژه، تلاش دارد به توسعه صادرات کمک کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان توضیح داد: همچنین نیاز است در قالب کارگاه آموزشی آخرین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های موردنظر برای متولیان بخش خصوصی بیان شود و شاهد ارتباط بیشتر بخش خصوصی و دولتی باشیم.

واگذاری مدیریت زیرساخت پایانه‌ها به بخش خصوصی از راهکارهای توسعه صادرات خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان گفت: واگذاری مدیریت، نگهداری، فضاسازی و تأمین زیرساخت پایانه‌های مرزی به بخش خصوصی راهکار توسعه صادرات خوزستان است.

محمد راضی جلالی افزود: پایانه‌های مرزی ویترینی برای نمایش محصولات برای خرید توسط سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی است درحالی‌که وضعیت پایانه‌های خوزستان تأسف‌بار به نظر می‌رسد.

وی اظهار کرد: وضعیت پایانه‌های مرزی ازنظر کیفیت، زیرساخت، امنیت، نوع خدمات رفاهی، دقت و سرعت با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست؛ صادرکننده واردکننده‌های خارجی در پایانه‌های دیگر کشورها احساس آرامش می‌کنند اما در پایانه‌های ایران نگرانی برای دریافت میزان تعرفه وجود دارد.

ارتقای امنیت مرزهای خوزستان تسهیل تجارت خارجی با عراق را در پی دارد

 قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان نیز در این نشست گفت: در مرزها بارها مواردی ازجمله سرقت از خودروهای حمل کالا و رانندگان گزارش شده است؛ فعالان اقتصادی با چنین چالشی روبرو هستند که باید از سوی دستگاه‌های مربوطه مورد بررسی جدی قرار گیرد.

شهلا عموری تصریح کرد: برخی کالاها توسط گمرک ترخیص می‌شود ولی در هنگ مرزی به‌عنوان قاچاق توقیف می‌شود این در حالی است که هیچ نهادی حق ندارد باوجود مهر گمرک کالا را توقیف کند.

وی اظهار کرد: در برخی موارد بار صادرکننده ساعت‌ها به علت تعطیلی مرزها معطل می‌ماند، با شب خوابی مواجه شده و دچار ضرر و زیان می‌شود.

عموری ادامه داد: درحالی‌که ادعا داریم مرزها همیشه باز است و همچنین چندین مورد آتش‌سوزی در مرز چذابه اتفاق افتاده اما امکانات برای اطفای حریق نبوده وجود نداشته است.

 وی افزود: برخی سرمایه‌گذاران عراقی برای فعالیت در استان با مشکلاتی روبرو شدند که این موضوع به‌هیچ‌وجه شایسته استان و کشور شایسته نیست زیرا باعث فراری دادن مردم از خوزستان می‌شود.

عموری بر ضرورت تأمین زیرساخت‌های توسعه صادرات تأکید کرد و گفت: باید متولی تأمین زیرساخت‌ها مشخص شود تا بتوان صادرات را توسعه داد.

در این نشست مشکلات و موانع صادرات از طریق مرزهای خوزستان مطرح و در خصوص راهکارهای برون‌رفت از مشکلات بحث و تبادل‌نظر شد.

موضوعات :
در همین رابطه