رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

به همت مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران

همایش بزرگداشت روز ملی آب، اسفند ماه برگزار می‌شود

بزرگداشت روز ملی آب توسط مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب در تاریخ یازدهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

29 دی 1395
کد خبر : 6466
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت روز ملی آب را در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب برپا کرده است. در این راستا، همایش بزرگداشت روز ملی آب در تاریخ 11 اسفند 95 با مشارکت سازمان‌های داخلی و بین‌المللی از جمله شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد احیای دریاچه ارومیه، نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در ایران (FAO) و کرسی یونسکو در بازیافت آب برگزار خواهد شد.

شعار این همایش با توجه به وقوع بحران آب در کشور و نیاز به یک وفاق و همدلی ملی در جهت مدیریت و عبور از این بحران، نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی نام گرفته است.

هدف اصلی بزرگداشت روز ملی آب، برگزاری مراسمی جهت گرامیداشت این مایه حیاتی با نگرشی به روز جهانی آب در تاریخ 22 مارس (2 فروردین) است. لذا برپایی چنین همایشی، فرصتی برای پرداختن به یکی از مهم‌ترین چالش‌های اساسی کشور است و همچنین فرصت خوبی برای ایجاد یک تریبون برای به صدا درآوردن زنگ بحران آب برای کلیه متصدیان نظیر نخبگان، مسئولان، فرهیختگان، هنرمندان، آحاد جامعه و دلسوزان کشور ایجاد می‌کند.

ازجمله اهداف این همایش می‌توان به مدیریت بحران آب، اتخاذ یک تدبیر کارآمد مبتنی بر تعامل همگانی، جلب سرمایه‌های اجتماعی در نیل به اهداف تعادل بخشی، تمرکز بر ارتقاء بهره‌وری و اولویت خاص بر حفظ محیط‌زیست اشاره کرد.

این همایش با در نظر گرفتن شعار روز جهانی آب در سال 2017 که از سوی سازمان ملل wastewater یا پساب‌ها در نظر گرفته شده است، به مدیریت این مقوله در ایران و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در سیستم‌های بازچرخانی آب می‌پردازد.

اسفندماه سال گذشته نیز همایش بزرگداشت روز ملی آب به همت اتاق ایران برگزار شد. همچنین در پی برگزاری موفق اولین مسابقه سراسری عکس آب در سال گذشته، امسال نیز دومین مسابقه سراسری عکس آب با موضوع بحران آب توسط اتاق ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند عکس‌های خود را تا تاریخ 25 بهمن‌ماه از طریق ثبت‌نام در وب‌سایت www.waterpic.ir به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

در همین رابطه