رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در دیدار با رئیس اتاق عمان و ایران تاکید کرد

کشاورزی و گردشگری دو حوزه مستعد همکاری میان ایران و عمان

هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد که برای شرکت در نمایشگاه معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به عمان رفته‌‌ بود، دیداری نیز با رئیس اتاق مشترک عمان و ایران داشت.

10 بهمن 1395
کد خبر : 6627
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات تجاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد که برای شرکت در نمایشگاه معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به عمان رفته‌‌ بود، دیداری نیز با رئیس اتاق مشترک عمان و ایران داشت.

رئیس اتاق یاسوج در دیدار با رئیس اتاق مشترک عمان و ایران، با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و دامپروری استان کهگیلویه و بویراحمد و کیفیت بالای آن، عمان می‌تواند بازار خوبی برای این محصولات ارگانیک باشد.

جبار کیانی‌پور گفت: امیدواریم اتاق‌های مشترک ایران و عمان بتوانند در تسهیل ارتباط‌ فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با بازرگانان عمانی گام‌های مؤثری بردارند.

کیانی‌پور به گردشگری در حوزه کشورهای اسلامی و نزدیکی ایران با عمان اشاره کرد و افزود: با توجه به طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت‌های آن در حوزه‌های گردشگری، این استان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری شهروندان عمانی باشد.

وی ادامه داد: چهارفصل بودن کهگیلویه و بویراحمد، مناظر بکر و طبیعی آن و نزدیکی جغرافیایی این استان با عمان به دلیل قرار گرفتن در بخش جنوبی ایران می‌تواند محل مناسبی برای گردشگران عمانی باشد.

کیانی‌پور تصریح کرد: بخش خصوصی ایران دارای تجربه ارزشمندی در انجام پروژه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع است و فعالان اقتصادی ایران آمادگی کامل برای گسترش همکاری با فعالان اقتصادی عمان دارند.

وی  افزود: بنادر عمان می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای بنادر و مناطق آزاد در سایر کشورها برای تجار ایرانی باشند و با توسعه همکاری بیشتر در خصوص خطوط کشتیرانی می‌توان این به این مهم دست‌یافت.

رئیس اتاق یاسوج خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زمان مناسبی برای تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی برای ورود به بازار عمان است. عمان به جهت دارا بودن زیرساخت‌های مناسب و همین‌طور دارا بودن محیط امن و وجود بنادر و مناطق آزادی چون صحار، دوقم و صلاله، شرایط لازم برای ورود تجار ایرانی را داراست و این بنادر می‌توانند جایگزین بسیار خوبی نسبت به سایر بنادر و مناطق آزاد در سایر کشورها برای تجار ایرانی باشند و سعی بخش خصوصی ایران نیز این است از طریق آشنایی بیشتر با کشور و فعالان اقتصادی عمانی جایگاه مبادلات و سرمایه گذاری دو کشور را به سطحی که لایق مناسبات سیاسی خوب دو کشور است برسانند.

رئیس اتاق مشترک عمان و ایران ضمن قدردانی از حضور هیات اتاق یاسوج در عمان گفت: با توجه به پتانسیل های عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف و نیاز بازار کشور عمان، کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند برای تولیدات گل و گیاهان زینتی و همچنین خشکبار بازار خوبی برای تجار عمانی باشد.

حسین جواد به مناسبات اجتماعی کشور عمان با کشورهای آفریقایی اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند از ظرفیت‌های عمان برای صادرات به دیگر کشورها بخصوص کشورهای افریقایی بهره ببرند.

موضوعات :
در همین رابطه