رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در دیدار با سفیر ایران در عمان تاکید کرد

عمان، پل ارتباطی ایران و کشورهای خلیج فارس

هیات اتاق یاسوج در حاشیه نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های ایران در شهر مسقط پایتخت عمان، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با سرپرست سفارت ایران در عمان دیدار کرد.

12 بهمن 1395
کد خبر : 6641
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات اتاق یاسوج در حاشیه نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های ایران در شهر مسقط پایتخت عمان، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با سرپرست سفارت ایران در عمان دیدار کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گیاهان دارویی، صنعتی و بالاخص گردشگری بیان کرد: این استان می‌تواند با استفاده از پتانسیل نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور در نقاط مختلف دنیا در بازارهای جدید حضور پیداکرده و نقش مؤثری نیز ایفا کند.

جبار کیانی پور اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر فعالان اقتصادی کشورمان، اهمیت و ظرفیت‌های همکاری با عمان را به‌خوبی نشناخته‌اند.

وی ادامه داد: بدرفتاری‌های تجاری برخی کشورهای منطقه که چند ماهی است اوج گرفته، می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای دارای ثبات تصمیم‌گیری در منطقه به‌ویژه عمان باشد.

کیانی پور بیان کرد: دولت عمان بی‌توجه به تلاطم‌های سیاسی، همواره از تعامل فعالان اقتصادی خصوصی دو کشور استقبال کرده است.

رئیس اتاق یاسوج ادامه داد: بدیهی است که عمان در ابتدا می‌تواند پلی میان ایران و سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باشد. همچنین با توجه به اینکه عمان رابطه قدیمی و دیرینه با کشورهای آفریقایی و آمریکایی دارد می‌تواند دروازه ورود ایران به آفریقا و آمریکا نیز باشد.

کیانی پور تصریح کرد: کشف و ارتباط با بازارهای جدید در منطقه از مهم‌ترین تلاش‌های اتاق بازرگانی است. کشور عمان نمونه‌ای از این که باید به آن توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سفارت جمهوری اسلامی ایران با معرفی ظرفیت‌های استان به تجار و سرمایه‌گذاران عمانی در رویدادهای مختلف اقتصادی زمینه همکاری را مهیا کرده و زمینه حضور آن‌ها را در استان فراهم آورد. در این خصوص اتاق بازرگانی یاسوج نهایت توان و منابع خود را در جهت میزبانی از آن‌ها به کار می‌بندد.

سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان اظهار کرد: اولین بار است که از استان کهگیلویه و بویراحمد هیاتی را میزبانی می‌کند و با توجه به نزدیکی جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد با عمان، این استان می‌تواند در حوزه‌های مختلف به خصوص گل رز، دام زنده و محصولات کشاورزی حضوری فعال داشته باشد.

محمد توتونچی گفت: امیدواریم با توجه به کیفیت محصولات تولیدشده در استان، تولیدکنندگان این کالاها بتوانند با نگاه بلندمدت در بازار عمان حضور پیدا کنند و سفارت نهایت همکاری را برای صادرات و حضور به بازار عمان فراهم می‌کند.

 

موضوعات :
در همین رابطه