رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست سفیر ایران در سوئد با رئیس اتاق ایران تأکید شد

ارتباط تجار ایران و سوئد تقویت می‌شود

در نشست سفیر ایران در سوئد با رئیس اتاق ایران بر تقویت ارتباط تجار ایران و سوئد تأکید شد.

05 تیر 1402
کد خبر : 66873
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر جدید ایران در سوئد با حضور در اتاق ایران با حسین سلاح ورزی دیدار و دو طرف درباره راه‌های افزایش سطح همکاری‌های تجاری ایران و سوئد گفت‌وگو کردند.

در این نشست حجت‌الله فغانی سفیر جدید ایران در سوئد، با تبریک انتخاب حسین سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق ایران به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی سوئد پرداخت و گفت: سوئد در حوزه آی.تی و تولید کاغذ قدرتمند است و در این زمینه‌ها امکان زیادی برای همکاری وجود دارد. او با تأکید بر اینکه سوئدی‌ها اعتماد زیادی به تجار ایرانی دارند گفت: سفارت ایران در این کشور آماده هرگونه همکاری برای افزایش حضور تجار ایرانی در این کشور است.

حسین سلاح ورزی رئیس اتاق ایران هم با تاکید بر اینکه توسعه تجارت خارجی و یافتن مسیرهایی برای تسهیل تجارت ایران با کشورهای دیگر از اولویت‌های اتاق ایران است گفت: باید گشایش مسیر تسویه مالی با اروپا از اولویت‌های سفارت باشد و ظرفیت‌های مکمل اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به ظرفیت تجار ایرانی تأکید کرد: بخش خصوصی آماده افزایش سطح همکاری‌های تجاری با سوئد است. در این زمینه لازم است اطلاعات کافی از شرکت‌ها و فرصت‌های تجاری جدید سوئد در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. به گفته رئیس اتاق ایران: ماشین‌آلات سنگین و فناوری اطلاعات از زمینه‌های مستعد همکاری دوجانبه است.

نیلوفر اسدی سرپرست معاونت بین‌الملل هم پیشنهاد برگزاری وبینار مشترک اتاق‌های ایران و سوئد با حضور ریاست دو اتاق را مطرح کرد.

در پایان دو طرف با یکدیگر برای افزایش ارتباط تجار دو کشور، طرح فرصت‌های اقتصادی ایران در سوئد از سوی سفارت ایران و طرح فرصت‌های سوئد برای تجار ایرانی از سوی این سفارتخانه توافق کردند. 

در همین رابطه