رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتاق ایران اعلام کرد

اتاق بازرگانی بخشی از نظام است

قدیر قیافه، نایب‌رئیس اتاق ایران به اشاره به هجمه‌های ایجاد شده علیه انتخابات اتاق ایران، می‌گوید: اتاق بخشی از نظام است و امیدواریم با فروکش کردن اخبار کذب، اتاق ایران، امکان رسیدگی به مسئولیت‌های خود را پیدا کند.

06 تیر 1402
کد خبر : 66891
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره هبه رد خبر کناره‌گیری رئیس اتاق ایران، گفت: باید از رسانه‌هایی که اخبار کذب منتشر می‌کنند پرسیده شود که بنا به چه منطقی این اخبار را منتشر می‌کنند؟ این خبر صحت ندارد و اعضای منتخب هیات رئیسه به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

قدیر قیافه با بیان اینکه هیات نمایندگان به اعضای هیات رئیسه دوره دهم اتاق رأی قاطع دادند، افزود: اخبار این‌چنینی یک زمانی دارد و امیدواریم که تب این اخبار به‌زودی فروکش کند و هیات رئیسه بتواند با قدرت به مسئولیت‌های خود عمل و به رشد اقتصاد ملی کمک کند.

نائب رئیس اتاق ایران ادامه داد: رسانه‌ها از وضعیت موجود برداشت اشتباه دارند و همین برداشت را منعکس می‌کنند.

قیافه در پاسخ به این پرسش که برخی گمانه‌زنی‌هایی ریشه این خبرها را به اختلافات درونی اتاق نسبت می‌دهند آیا این موضوع را تأیید می‌کنید؟ افزود: برخی افراد که شبهه دخالت آنها مطرح است رئیس یک اتاق مشترک بازرگانی هستند؛ اما در هیات نمایندگان اتاق ایران عضویت ندارند و هیات نمایندگان اتاق ایران با عنوان مرجع اصلی منتخب رئیس با قاطعیت و با 265 رأی به رئیس اتاق را انتخاب کردند و کسی در این بین منصوب نشد.

وی با رد هرگونه اختلاف‌نظر در انتخاب هیات رئیسه اتاق، تصریح کرد: در یک فرآیند کاملاً قانونی یک سری افراد با رأی قاطع انتخاب شدند مگر اینکه ما بخواهیم به آرای نمایندگان احترام نگذاریم و عده‌ای بخواهند آرای خود را به کرسی بنشانند.

قیافه ادامه داد: اگر صحبت‌هایی از جانب دستگاه‌های ناظر مطرح می‌شود، آن‌ها دغدغه‌های خود را طرح می‌کنند و نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. وظیفه دولت تشکیل شورای نظارت بر انتخابات بود که بر اساس گزارش‌ها به‌درستی این شورا تشکیل و به وظیفه ذاتی خود یعنی نظارت عمل کرد و تابه‌حال گزارشی از تخلف در روند انتخابات به ما داده نشده است.

نائب ریس اتاق ایران تصریح کرد: روسای 29 اتاق از سراسر کشور در حمایت از هیات رئیسه جدید اطلاعیه دادند و به نظر می‌رسد هر چه بیشتر بر طبل اختلاف بکوبیم به ضرر منافع ملی است؛ اتاق بازرگانی بخشی از نظام است و ما جدای از کشور و منافع ملی نیستیم.

در همین رابطه