شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

آئین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان سمنان برگزار شد

مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان سمنان با تقدیر از 12 تولیدکننده و کارآفرین صنعتی و معدنی نمونه، 2 طرح نمونه و یک پیشکسوت برگزیده استانی برگزار شد.

11 تیر 1402
کد خبر : 66893
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آئین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان سمنان با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت برگزار شد. در این همایش از 12 تولیدکننده و کارآفرین صنعتی و معدنی نمونه استان سمنان، 2 طرح نمونه و یک پیشکسوت برگزیده استانی تقدیر به عمل آمد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع دغدغه تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف ازجمله تأمین ارز، ثبت سفارش و تأمین کالا با هماهنگی دستگاه‌های دولتی، کاهش روند اداری و اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

محمدمهدی برادران در آئین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان سمنان، با بیان اینکه رشد اقتصادی در بخش صنعت کشور سال گذشته طبق اعلام مرکز آمار کشور به 7.7 درصد در سال ۱۴۰۱ رسید افزود: رشد اقتصادی در استان سمنان نیز بیش از ۱۵ درصد است و استان سمنان در این زمینه جزو استان‌های برتر است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر چاره‌جویی برای رفع دغدغه نخست استان سمنان در زمینه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز توسعه صنعت تصریح کرد: احیای بیش از ۱۰۰ واحد راکد در استان سمنان از نشانه‌های رشد اقتصادی در بخش صنعت این استان است.

استاندار سمنان نیز در این جمع با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور 3.7 درصد و در استان سمنان بالاتر از کشور و حدود 5.3 درصد است تأکید کرد: سمنان اولین استان غیرنفتی دارای رشد اقتصادی بالا در کشور است و طبق گزارش مرکز آمار 20.2 درصد تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان جذب شد و نرخ بیکاری در این استان بعد از ۱۸ سال به 5.7 درصد رسید.

سید محمدرضا هاشمی با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته حتی یک واحد تولیدی صنعتی تعطیل نشد خاطرنشان کرد: علاوه بر آن افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و احیای ۱۱۰ واحد صد در صد راکد محقق شد.

استاندار سمنان، وجود همدلی و ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی را از عوامل مؤثر در کسب موفقیت‌ها برشمرد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، این استان را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در همه زمینه‌ها دانست و گفت: این احساس امنیت باید به‌گونه‌ای تبیین شود تا سرمایه‌گذاران را مشتاق به سرمایه‌گذاری در این استان کند.

فرج‌الله معماری اظهار کرد: جایگاه، سهم و حضور بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه کم است و به‌خوبی دیده نشد، ازاین‌رو انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه به‌منظور اقناع افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

معماری افزود: مطالبه بخش خصوصی از نظام تصمیم‌گیری، تعیین سهم بخش خصوصی از اقتصاد است و این مطالبه وجود دارد که سهم زیر ۵۰ درصد برای بخش خصوصی در نظر گرفته نشود.

وی با تأکید بر توجه به سهم بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: تقویت تناسب برنامه هفتم با شعار سال به‌منظور تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: بخش خصوصی سربازان جنگ اقتصادی هستند و انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه در حد جایگاه واقعی خودشان در اقتصاد دیده شوند.

وی ادامه داد: امروز کارخانجات بسیار موفقی در این استان مشغول فعالیت هستند که همگی با تمام مشکلات موجود پا پس نکشیده‌اند و عاشقانه به تولید و فعالیت مشغول‌اند.

وی تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد و معیشت مردم، نشانگر توجه مضاعف به این حوزه است که در استان سمنان بخش خصوصی علاوه بر مسائل اقتصادی در بسیاری از مسائل اجتماعی نیز همراه و همگام با دولت بوده است.

در این جلسه سعید ترکمان دهنوی نیز گفت: مسئولان مراقب باشند تا سرمایه‌گذار احساس ناامنی اقتصادی و سرمایه‌ای نکند، چراکه اگر این ذهنیت شکل بگیرد سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر سوق پیدا می‌کنند و این موضوع چالش‌زا است.

عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان تأکید کرد: بخش خصوصی این احساس را دارد که باوجود تمام تلاش‌ها در دور باطل قرار گرفته و این ذهنیت مضر برای امید و سرمایه اجتماعی است و اگر مسئولان قبول دارند کشور درگیر جنگ اقتصادی است باید همراهی لازم با بخش خصوصی داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه