رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

هرویک یاریجانیان در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

بی‌اعتنایی به نتیجه انتخابات اتاق جلوه ایران در تجارت خارجی را مخدوش می‌کند

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بی‌توجهی به نتیجه انتخابات اتاق ایران را موجب مخدوش شدن جلوه اتاق ایران در صحنه بین‌المللی دانست و خواستار پایان دادن به این فضاسازی‌ها شد.

سارا ترابی

خبرنگار
14 تیر 1402
کد خبر : 66977
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با نگاهی به اتفاقات بعد از انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، تصریح کرد: فعالان اقتصادی در صحنه تجارت خارجی با انواع محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از تحریم مواجه هستند، حال زیر سئوال بردن انتخابات این نهاد خصوصی که با عنوان تشکل تشکل‌ها شناخته می‌شود، چهره ایران را در بین سایر کشورها مخدوش‌تر می‌کند و تداوم این روند به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.

هرویک یاریجانیان، رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» خواستار محترم شمردن رأی اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران از سوی دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها و ارکان کشور، شد و گفت: تمامی اعضای هیات نمایندگان بر اساس ممیزی‌ها و شاخص‌هایی که توسط هیات عالی نظارت مشخص و در قانون و آیین‌نامه مورد تأکید قرار گرفته بود، تعیین شدند. بعد از آن اعضای هیات نمایندگان از بین خود دست به انتخاب زدند، حداقل خواسته آنها، احترام به رأیشان است.

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که فرد منتخب به عنوان رئیس اتاق ایران، در دوره قبل، نایب‌رئیس بوده و کارنامه شفاف و مشخصی داشته و هیات نمایندگان هم با علم به همین عملکرد او را به عنوان رئیس اتاق در دوره جدید انتخاب کردند، گفت: این بی‌اعتنایی به برگزاری انتخابات و رأی که داده شده، پیام بسیار بدی برای جامعه به دنبال دارد، اگر قرار نیست نتیجه انتخابات اتاق ایران، ملاک قرار بگیرد، پس بهتر است، با تغییر قانون اعلام شود که رئیس و هیات رئیسه تشکل تشکل‌ها باید انتصابی و با نظر دستگاه‌های دولتی و حکومتی مشخص شود.

یاریجانیان به قدمت بیش از 140 ساله اتاق ایران و ویژگی اصلی اتاق در طول همه این سال‌ها یعنی استقلال آن اشاره کرد و رویکرد اخیر نسبت به اتاق ایران را بی‌سابقه خواند و گفت: اگر اجازه ندهیم اتاق ایران، طبق قانون مأموریت‌ها و وظایف خود را دنبال کند و با بی‌اعتنایی به انتخابات این نهاد، بخش خصوصی را سرکوب کنیم، سهم ناچیز این بخش از اقتصاد را باز هم کمتر کرده و این اقدام صددرصد ضد توسعه است.

او ادامه داد: انتظار می‌رود که با توجه به برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه اتاق ایران، اجازه داده شود که از فرآیند انتخابات خارج شویم تا بخش خصوصی بتواند در مسیر کمک به قوای سه‌گانه، وظایف مشاوره‌ای خود را به بهترین شکل ممکن دنبال کند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: افرادی که امروز به عنوان اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات نمایندگان رأی آوردند، برای 4 سال مأمور هستند تا مطالبات بخش خصوصی کشور را پیگیری کنند، افرادی هم که رأی نیاوردند باید با پذیرفتن اصل انتخابات به همکاران خود در راستای تقویت و انسجام بخش خصوصی کمک کنند؛ جدل را کنار بگذاریم و برای بالندگی بخش خصوصی تلاش کنیم.

در همین رابطه