رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسن حسینقلی در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

مداخله در انتخابات اتاق ایران، کارکرد این نهاد را از بین می‌برد

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با انتقاد از بی‌اعتنایی برخی نسبت به نتیجه انتخابات اتاق ایران، تصریح کرد: اگر این مداخلات ادامه داشته باشد، اتاق ایران کارکرد خود را از دست می‌دهد.

سارا ترابی

خبرنگار
14 تیر 1402
کد خبر : 66978
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران هر چهار سال یک‌بار، با کسب اکثریت آرا، تغییر می‌کنند. روند برگزاری انتخابات، طبق قانون و زیر نظر شورای عالی نظارت برگزار می‌شود که البته فرآیند اجرایی آن برعهده انجمن نظارت که هر چهار سال و در زمان انتخابات، تشکیل می‌شود، است.

بر همین منوال، دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق ایران بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران که مرحله پایانی فرآیند چند ماهه انتخابات اتاق‌های سراسر کشور بود، بعد از 28 خرداد، کار خود را آغاز کرد؛ اما از آن زمان تا به امروز، دیدگاه‌هایی از سوی برخی رسانه‌ها در فضای مجازی شکل گرفته که نتیجه انتخابات اتاق ایران را زیر سئوال می‌برد.

به دنبال شکل گرفتن این جریان، اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران نسبت به شرایط معترض شدند، چراکه انتظار دارند به رأی آنها احترام گذاشته شود و اجازه دهند، بخش خصوصی که با فشارهای تحریمی از خارج و فضای نامناسب کسب‌وکار از داخل مواجه است، به دور از حواشی و رویکردهای ضد توسعه‌ای، فعالیت تولیدی و تجاری خود را دنبال کند.

در همین رابطه حسن حسینقلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های صنایع و معادن سرب و روی ایران طی گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» تأکید کرد: دخالت در امور داخلی اتاق ایران یک اشتباه استراتژیک است و تداوم نگاه‌های مداخله‌گرایانه می‌تواند به تضعیف تشکل تشکل‌ها بیانجامد و این ضعف، اثرات منفی روی اقتصاد کشور که با شرایط نامناسبی دست‌به‌گریبان است، خواهد داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر اثرات مخرب دخالت‌های همه‌جانبه بر اتاق ایران، تأکید کرد: نباید کاری کنیم که خانه بخش خصوصی کشور، کارکرد واقعی خود را از دست بدهد. این موضوع نه تنها برای اقتصاد داخلی کشور مضر است، بلکه به چهره ایران از منظر بین‌المللی نیز آسیب می‌زند. فعالان بخش خصوصی در هر کشوری جایگاه و اعتبار مشخصی دارند و اتاق‌ها به عنوان نهادهای خصوصی در سطح دنیا شناخته می‌شوند، اجازه ندهیم آنچه تا امروز ساخته‌ایم با دخالت‌های نادرست از بین برود.

در همین رابطه